Alla inlägg under december 2009

Av Jua - 9 december 2009 19:59

Har precis sett ett avsnitt av serien Välkomna nästan allihopa (visas på tvåan), och samtidigt som det är sorgliga saker de pekar på i programmet så blir jag glad. Äntligen ett program som är kritiskt mot regeringen, ett som vågar vissa på likheterna mellan Moderaterna och Sverigedemokraterna! Äntligen ett program som vågar kritisera polisen och Migrationsverket! Äntligen ett program som tar upp vad som så många talar om där ute, här nere, på gatorna. Många tycker (och jag var tidigare en av dem) att SVT är tråkigt, och när de visar UR-program är det ännu tråkigare. Bullshit.


Jag är så jävla tacksam att vi har fri television och radio, att vi har kanaler som kan visa vad fan som helst, även om det är stark kritik mot det nuvarande systemet och den nuvarande regeringen. De går ut på gator, pratar om invandrare, kommer inte bara med en massa statistik och lågmäld kritik mot vårt samhälle. Vem som helst kan säga att "Sverige är inte perfekt," men alla pallar inte med att faktiskt försöka peka ut vems fel det är, vilka som har ansvaret. När jag flyttar hemifrån ska jag lätt betala tv-licens.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards