Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Tipping the velvet, alltid en succé!

Av Jua - 9 maj 2011 10:01

Var på burlesque-klubben Tip the Velvet i lördags, där bland annat min roomie Caisa dansade. Jag var skitsnygg i röd korvskinnsklänning, hatt och högklackat (!). Dansade vilt och hånglade i samma stuk, samt kollade på alla skitsexiga människor.


När vi skulle hem, så stannade vi ett kort tag vid Jockes bil på parkeringsplatsen, för att hämta våra grejor. Bäst när jag står med huvudet i bagaget kommer en man och tar mig arslet. Jag får ett jävla bryt och vänder mig om och säger "Vad fan håller du på med?" och övergår sedan till att be honom dra åt helvete, att han inte ska vara där och jag börjar knuffa honom som fan. Jag kan se hans känslor ändras, först från förvåning, vidare till allmän förvirring och slutligen till ilska. Som tur var hade han kvinnligt sällskap som bevekte honom och drog bort honom därifrån. Jag hade ju som sagt högklackat, hade han petat mig på axeln hade jag flugit rätt ned i backen, det hade redan hänt av egen maskin flera gånger. Men han drar åt fucking jävla fanders och allt är frid och fröjd igen, och jag är glad över min ilska och att jag vågade säga ifrån. Det är alltid skönt att få bevis för att man faktiskt reagerar som man skulle vilja göra i vissa situationer.


Ska fan lägga upp bilder på mig snart, ni kommer förstå att han inte kunde hejda sig ;)


Medelhavssvordomar:

Me cago en la hostia - jag skiter på oblaten

Me cago en los veinticuatro cojones de los apóstoles de Jesús - jag skiter på Jesu apostlars alla 24 testiklar


Sweet :D


Fan vad jag gillar burlesque förresten. Har aldrig haft något emot det, men har aldrig heller sett en show med egna ögon. Det är sexuellt frisläppt och öppet, både kvinnor och män dansar, och speciellt för kvinnor tycker jag att det verkar vara extremt frigörande, det handlar om att kvinnor ska känna sig stolta över sina kroppar, och du behöver inte ta av dig ett enda plagg om du inte känner för det.


Ciao bellas, endast fem minuter kvar av rasten och jag behöver te.

 
 
Vikki

Vikki

15 maj 2011 23:57

Du i högklackat? Jag skulle hålla mig kilometervis ifrån dig, tror att du är bättre på att slåss med dem än att gå med dem!

http://vickileh.bloggagratis.se

Jua

16 maj 2011 12:48

Jo, om jag har de i handen. Att sparkas kommer ju inte på fråga, kan ju inte ens balansera på två klackar, så en går ju fetbort ;P

 
Vikki

Vikki

22 maj 2011 21:25

Jag menade natürlich slåss med dem i handen! Vet att du ramlar om du försöker gå i dem.

http://vickileh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards