Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Riksdag & Departement

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.


Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kommentar - älska.

Här kommer den, helt uppenbart i brist på annat att skriva copy+pastear jag min egen text från 10 minuter tillbaka.


Piratebay är väl internationella terrorister antar jag. Gränsöverskridande brottslighet har väl med gränsen mellan upphovsrätt och nyttjanderätt att göra. För det verkar ju tyvärr vara det det handlar om, trots tystnad från makthavarna på den fronten.

Min vänsterväns hemtelefon har äntligen slutat klicka när han pratar, men vi tar båda för givet att det enbart har med att göra att polisen har skaffat bättre teknik - det verkar ha utvecklats en del på den fronten sedan ett tag tillbaka. Fast vänta nu - åsiktsregistrering har väl aldrig förekommit i Sverige?

Trots att jag har små möjligheter att avlyssna svenska folket så är jag tämligen säker på att det inte finns några större utrikiska hot mot Sverige, ty vi hotar ingen. Det skulle vara om det kom fler rondellhundar, i så fall - och jag tror att dessa sagoterrorister (och jag -hoppas- att de med möjlighet till oreglerad avlyssning) har viktigare saker för sig. De "hot" som kartläggs är de från det egna folket, och jag vet inte riktigt vilka vi svenskar hotar, inte kan det då vara Sverige, dock möjligtvis Rosenbad.

Sedan kan ju knappast "kampen mot brott" bli "sämre" för att ISP och TV inte får lyssna på våra telefonsamtal, samt läsa våra mail. Kampen och dess metoder är väl desamma så länge de inte utvecklas. Det är väl snarare brottslingarna som blir "bättre" då. Och blir de det tror jag definivt inte att de kommer tala om känsliga saker på vare sig telefon eller e-post. Det har varenda halvkriminell 14-åring vetat sedan andra världskriget.

Helt utanför kontexten: hade jag känt tilltro mot min regering (och känt att de hyste liknande känslor för mig) så hade jag varit för kärnkraft - på tal om kärnvapen. Men det tycks mig tyvärr inte som att regeringen har mitt och mina fellow medborgares bästa för ögonen alla (eller ens några) gånger.

 


Jävlar vad långt det blev. Whatever.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Av Jua - 13 maj 2011 12:35

Blir så jävla less på alla dessa nyhetsjournalister som använder företagens manipulativa kapitalistretorik när det gäller inkomster. I dagens Metro kunde man läsa rubriken "Miljarder i förlust för Egypten." Ojdå, går de back eller så? Nej, det är bar...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards