Alla inlägg under april 2011

Av Jua - 29 april 2011 12:40

Jag vet inte om alla vet det, men jag avskyr, och har alltid avskytt Tingsrätten, ända sedan jag fick reda på att det är politiskt tillsatta idioter som inte har några som helst kunskaper om juridik utöver de allmänkunskaper som även vanligt folk besitter. Dessutom är det rätt genomgående hela tiden att varenda jävla gång någon överklagar en dom till Hovrätt så ändras den. Vad kan man annat tolka det som än ett stort jävla systemfel?


Nu har de alltså gjort det igen. Stackars Olle Lundgren, Egnahemsbolagets förre VD (han fick kicken igår - innan domen). Rätten ska ju ta hänsyn till om man kan riskera att förlora jobbet efter en dom, och då kan de sänka straffet, helt enkelt, eftersom ett förlorat jobb är ett rätt hårt slag det med. Detta kan man ju tycka vad fan man vill om, men de personer lagskrivarna hade i åtanke var nog vanliga knegare, som är fullkomligt beroende av den inkomsten, och INTE VDar med feta fallskärmar!


Olle Lundgren fick för det första inte sparken på grund av någon jävla dom, den hade ju förfan inte ens kommit än. Han fick sparken på grund av en jävligt vettig anledning, ur företagssynpunkt - nämligen att hans mutbrott och hela skiten kring det har gett Egnahemsbolaget jävligt dålig publicitet. Men självklart ska han ju fortfarande ha sin lilla fallskärm, och den är faktiskt inte så stor - bara två miljoner kronor, och det tjänar ju till exempel jag ihop på bara drygt 10 år eller så.


Så trots det, trots att han får en fet jävla summa, trots att hans spark i arslet inte hade någonting med domen i sig att göra, så sänker Tingsrätten straffet. De sänker straffet eftersom två mille rätt ner i fickan kanske anses som straff nog, eller något, då antar jag. Nu blir det ju "bara" sex månaders fängelse, vilket i och för sig inte är sjukt lite, men ändå.


FYFAN FÖR TINGSRÄTTEN. NI KAN DRA ÅT HELVETE ERA JÄVLA KUKHUVUDEN, SLUTA HÅLLA VÅLDTÄKTSMÄN OCH BORGARE OM RYGGEN ERA JÄVLA SVIN!


Och Olle Lundgren, du kan dricka ditt eget piss och svälja din egen skit, för du är fan inte oskyldig. Egentligen skiter jag fullständigt i dig, men att du fortfarande bestämt hävdar din oskuld är ju bara sorgligt, och din dom har tyvärr väckt min ilska, inte på grund av domen i sig, men på grund av att rättssystemet är fucked up och jag är less på att läsa om sjuka saker med Tingsrättens stämpel på.


Rättssäkra Sverige är ju bara en vacker dröm. Det är ingenting, INGENTING som är försvarligt med att ha en Tingsrätt som den ser ut idag. FUCK - YOU.

Av Jua - 15 april 2011 10:06

Mubarak fick en hjärtattack under förhören om sina brott, vilket helt osökt förde mina tankar till Grinchen. Kanske hjärtat växte av att han ansiktades med sina brott? En liten uppmuntrande, naiv tanke bara, lägg ingen större vikt vid den. För min del får han lika gärna dö, skulle inte grina direkt.


Sverige Demokraterns pungdomsförbund höll en demonstration (förra helgen tror jag det var) här i Göteborg. Typ 50 SDUare och 600 motdemonstranter. Det är kul att det är så det ser ut, att det inte var tvärtom menar jag - men enbart för att det är ett tecken på att folk inte står tysta och ser på. De godas tystnad, du vet. Samtidigt skulle jag helst vilja se att alla höll käften, för det första får de uppmärksamhet, för det andra tar det en massa resurser som alla som betalar skatt står för - och av de röstar majoriteten inte på SD. Men det tredje, det värsta, som händer vid dessa otaliga tillfällen när ett gäng idioter får sina demonstrationer utförda av ett gäng lika stora idioter (om än de senare har lite större hjärtan) - är att de får sympatipoäng. Sympatipoäng är nog den största faran för rikets säkerhet, helt simpelt.


Det är precis som när det gäller AFA, lika jävla hjärndött. Ska man utrota en ideologi eller något annat slags förhållningssätt till världen så gör man det med demokratiska medel, eller så dödar man dem. Det är så enkelt. Spöar man/förstör demonstrationer för nazister kommer de att bli fler, och mer övertygade i sin cynicism gentemot mänskligheten.


Jag älskar barn när jag säljer, de är alltid trevliga utan förutfattade meningar och försöker alltid att hjälpa en på bästa sätt. Big up för barn!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards