Alla inlägg under oktober 2008

Av Jua - 28 oktober 2008 23:40

Jag tror att jag ska börja bruka våld mer i framtiden. Jag ska bruka våld mot alla män som någonsin sårat min mamma, och det är en hel del.

Den senaste var en karl som sade att han älskade mamma (typ hundra gånger), kom hit i helgen (på min födelsedag). Åkte hem till Uppsala och sedan dess har vi inte hört av honom. Han var tydligen ett av asen, fast både jag, lillebror och mor (och till och med Wilma) tyckte då han var helt underbar.


Om du läser detta, Micha Weber, så får du jävligt gärna ringa till mamma och förklara dig. Det lilla är hon fan värd, ditt fega jävla as.


Min morfar har fått cancer i levern och kommer inte leva länge till. Han har även han varit ett as och behandlat min morsa jävligt illa, men nu är allt bra. Han vill ställa allt till rätta innan han dör, och det beundrar jag honom faktiskt för. Men jag tror att min morsa inte kommer att leva mycket längre än honom.


"Lova att du inte tar livet av dig."

"Jag lovar att jag kommer åka till Sundsvall nu, hälsa på pappa och sedan komma till dig."

"Men lova att du inte tar livet av dig!"

"Jag lovar att jag kommer åka till Sundsvall nu, hälsa på pappa och sedan komma till dig."

"Jag tänker inte släppa ut dig ur lägenheten förrän du lovar!"

"Det kan vi ta då."


Hur reagerar man? Vad säger man? Vad gör man? Vad kan man göra? Det finns nog inget att göra, jag blir så jävla förbannad på alla jävla as och det är tur för dem att de håller sig borta, för jag vill bara slå ihjäl dem, en efter en.

Av Jua - 22 oktober 2008 11:23

Satt på bussen i morse och läste Metro och lade märke till en massa knäppa grejor.

  

1. Tydligen så ska Kriminalvården gjort sig av med vårdare pga av att de har kriminella släktingar. Tydligen skulle detta kunna påverka deras arbete på så vis att de skulle kunna känna medkänsla för fångarna eller dylikt (inte riktigt så grovt formulerat, men på ett ungefär). Detta samtidigt som det har upptäckts att en av de främsta säkerhetsexperterna också har ett par kriminella släktingar, varav en nyligen har erkänt bedrägerier för flera miljoner. Han jobbar kvar.


Snälla någon, kom med något nytt! Att människor med högre positioner har det bättre är väl ingen jävla nyhet. Och självklart vill inte chefen kommentera någon koppling mellan dessa olika fall.


2. Många jobbar, trots att de är sjuka, enligt en enkätundersökning som facket Union gjort. Många som inte jobbar medan de är sjuka tar istället ut kompledigt, semester eller flextid istället för att sjukskriva sig. Vissa jobbar hemifrån. Anledningen de flesta uppgett ska ha varit att de har mycket att göra på jobbet.


Jag tycker fortfarande inte att det är någon direkt nyhet. Det är ganska givet att man gör på detta vis, i ett samhälle där friskhet belönas och sjukdom bestraffas. På mitt förra jobb som telefonförsäljare så var man tvungen att jobba minst två dagar i veckan, även om man var sjuk, så då var man tvungen att ta igen det. Klart man heller får skiten ur världen då!


3. En snubbe som blev dömd för fortkörning har bestämt sig för att hävda sin oskuld genom att bevisa att polisens utrustning är felaktig. Han ska tydligen ha hållit ett stillastående föremål framför någon av deras grejor (vet inte riktigt vad de använder) och den ska ha visat på 20 km/h.


Detta är sinnesjukt. Men fortfarande inte förvånande. Undrar om han kommer att lyckas bevisa något, och undrar om de kommer göra något åt saken.


4. Två danska män har blivit dömda för terrorbrott, eller förberedelse till det. En av männen sjöng islamistiska sånger som hyllar martyrdöd när han tillverkade sprängladdningar. Den andra har tydligen befunnit sig i ett träningsläger i Pakistan.


Så jävla onödigt att skriva om att den ena sjöng islamistiska sånger. För det var antagligen inte det han blev dömd för.

Okay, de har blivit dömda för terrorbrott. Okay, de kanske är muslimer. Okay, de kanske tänkte bomba i islams namn. Men dessa två idioter har ju fortfarande ingenting med religionen islam att göra. För islam är faktiskt en riktig religion, ingen jävla bombarsekt!


5. En irakisk valp ska tydligen ha hittats i en brinnande sophög (el. dyl.) av en amerikansk soldat. Han ville adoptera valpen och ta med den hem, men eftersom de inte får ta med djur till USA så fick han inte det. Förrän en namnlista lämnades in med 50.000 namn.


Det var ju ganska fint gjort. Det var fint av soldaten att vilja ta med valpen hem, och det var fint gjort av de 50.000 människorna som skrev på namnlistan. Men skulle dessa 50.000 människor gjort samma sak om det var ett irakiskt barn som hittades i en brinnande sophög? Jag kan givetvis inte svara säkert, men jag betvivlar det.


6. I nordöstra Indien har 14 människor dött och 40 blivit skadade av någon sprängning.


Denna nyhet är inget speciellt i sig. Anledningen till att jag skrivit så kort om den var att det helt enkelt inte stod mer i den. Det var en notis på ungefär 5X5 cm.

Det intressanta var att den stod precis bredvid notisen om den irakiska hunden, som fick vara med på bild och allting (med en sjal runt halsen med den amerikanska flaggan).

Det är alltid lika roligt att upptäcka att en hund är mer värd än 54 människor. 

Av Jua - 17 oktober 2008 12:52

http://www.aftonbladet.se/wendela/article3489141.ab


"Tommy Sundlén tycker det är viktigare att se till att närmiljön fungerar, och att poliser är mer tillgängliga. Råden han ger rädda kvinnor är de klassiska, att inte gå hem ensam och att inte ha druckit för mycket."


Okay. Nu är jag jävligt less, alltså. Jag är jävligt less på att min frihet ska begränsas på grund av att det finns ett antal (om än litet) våldsbenägna män där ute. Och det kommer det antagligen alltid finnas, men att jag som kvinna ska få lida för det gör mig så jävla förbannad.

Jag får alltså inte dricka, inte ha på mig "för" sexiga trosor, inte "för" korta kjolar, inte ligga bredvid mitt ex i underkläder, inte ha för stora bröst, etc. Snart får man väl inte ens sminka sig, för då vill manväl ha sex.


Ett antal gånger har man ju fått höra att man ska se alla män som "potentiella våldtäktsmän". Jag tror verkligen inte på det här, jag kan inte leva så. Jag försöker att se alla människor som goda, tills de bevisat motsatsen. Hur fan skulle man må om man spenderade sina dagar med att vara misstänksam mot alla män? Även om det är lätt att man blir det på väg hem, ensam från en fest.

   Jag vill göra något jävligt klart. Jag är feminist, inte manshatare. Och det är pretty much ett aktivt val jag gjort, därför att jag inte vill hata alla män pga vissa idioter.


Därför: varför kan man inte få vara beväpnad i fall det skulle hända något? Så att man kan känna sig trygg även om man är omgiven av män eller möter någon skum typ i en mörk gränd eller vad som helst. Jag är en ganska liten tjej. Och jag är ganska ofta ute och festar, och går hem ensam. Det är ingenting jag vill ändra på. Men som liten tjej så känner man sig ofta osäker på fredags- och lördagsnätter. Jag är en av dem som låtsas prata i telefon, har 112 inknappat på telefonen, tar långa omvägar, alltid har en stor tröja över om jag för en gångs skull skulle ha urringning, och går fort som fan. Allt detta som ett slags skydd. Men vad fan är det för jävla skydd? Om jag låtsas prata i telefon så spelar det ingen roll för det är ju ingen som hör, larmcentralen hinner inte göra något om jag bli överfallen, även på långa omvägar kan det finnas våldtäktsmän, och även om jag har en stor tröja så skulle min urringning tas upp på en eventuell rättegång.


Jag är jävligt less på det här, pepparspray är ett mycket bättre alternativ. Och jag tror inte att man skulle betala pengar för en jävla spray och sedan spraya den på oskyldiga. Jag tror verkligen inte det. Man har den ju av en anledning. För pepparspray går ju inte att jämföras med ett skjutvapen skademässigt.


Så överintendenten på Riksspolisstyrelsen, Tommy Sundlén, kan du vara så jävla god att ta dig i arslet och dra åt helvete?

Fler poliser tillgängliga, vad fan skulle det hjälpa till? Och var skulle de hålla hus? I centrum eller ute i parkerna? Antagligen där det finns mest folk (och minst risk för våldtäkt). Dessutom är den största risken för våldtäkt i det egna hemmet, eller med någon man känner väl. Ska alla fastigheter kanske ha sin egen polis? Hur fan hade du tänkte lösa det, Tommy Sundlén? Jag tar det som en fet jävla förolämpning att du tycker att jag inte får dricka alkohol om jag inte vill bli våldtagen.

Av Jua - 16 oktober 2008 18:52

Okay, jag har verkligen inte tid att sitta här och skriva nu, egentligen. I need to pack my belongings and run to the bus. Men i alla fall så kunde jag inte låta bli att logga in på MSN och kolla om Silver var inloggad, så det gjorde jag. Sedan kunde jag givetvis inte undgå att se att när Windows Live-rutan kom upp så stod det "Kaffe kan ge mindre bröst". "Wow", tänkte jag och var givetvis tvungen att kolla (vet inte om jag har skrivit det förut, men jag avskyr mina bröst och tycker att de är på tok för stora och jobbiga att släpa runt på). Det som gjorde att jag reagerade så starkt var detta:


"Kvinnor som dricker mycket kaffe kan få mindre bröst på kuppen, visar en ny svensk studie.

Bröstförminskningen gäller om kvinnorna har en viss gen i en viss variant, vilket ungefär hälften har. En mer positiv effekt av genen är att risken för bröstcancer minskar. Man får alltså ta det onda med det goda."


Det onda med det goda? Så det är faktiskt fortfarande dåligt att ha små bröst? Jag är ungdom i dagens Sverige, och borde alltså vara uppdaterad på den här fronten, men nu känner jag mig som en gammal kärring som bara minns hur det var förr. Jag TRODDE verkligen inte att det fortfarande ansågs som något dåligt att ha små bröst! Jag trodde att alla hade slutat med det där töntiga, vidriga tjafset, att det endast var några enstaka fjortonåriga pojkar som brydde sig om det. Jag blir så enormt besviken att de kan skriva en sådan här sak, helt seriöst. Jag blir jävligt förbannad. Och nu har jag jävligt bråttom.


Såg en annan artikel som gjorde mig förbannad också, angående pepparspray och kvinnor. Den ska jag skriva om senare.


Update: 

Jag hittar inte igen länken, men det är bara att söka på random sökmotor på "kaffe och bröst" så kommer det upp ett antal artiklar. Och de flesta hade samma vinkling, dvs att små bröst är dåligt.


Av Jua - 9 oktober 2008 12:37

Ska skriva en uppsats om folkmord, och jag valda de Röda Khmererna i Kamodja. Det slutade med att jag och Harriet i cafeterian började diskutera Pol Pot och dylikt. Det var en väldigt kort diskussion, men jag ville bara skriva och meddela till världen att Harriet i GA-cafeterian på Hedbergska skolan i Sundsvall, Sverige är en underbar människa som är otroligt trevlig, och förgyller mina dagar!


Människor som börjar prata med en även fast man inte känner dem, eller inte ens behöver lära känna dem är så himla trevligt. Att man börjar prata med folk som man ska gå i samma klass som i tre år är väl inte så jäkla speciellt. Men t ex när man sitter på bussen, eller i väntan på den, eller vad som helst! Eller när man går in i biblioteket och börjar diskutera böcker och författare, det är så otroligt underbart, och det händer varje gång jag lånar en bok på Hedbergskas bibliotek!


Det är så jag vill ha det.

Av Jua - 8 oktober 2008 13:14

Jag ville säga upp mig i torsdags. Min chef sade: "Men jobba kvar ett par veckor och se om det blir bättre!" Han sade att han var inte "omöjlig att ha att göra med" när det gällde uppsägningstiden efter det. Så jag jobbade kvar.

   Dock var jag sjuk i helgen, och fredagen förra veckan samt måndagen denna vecka var jag sjukskriven. Så det räknades visst inte. Därför måste jag nu jobba idag samt nästa måndag och tisdag. Jag har inte tid! Jag är hellre utfattig än olycklig och jag blir ju inte direkt lycklig när tiden inte räcker till. När jag inte hinner plugga till de tre prov vi ska ha denna vecka.

   Det har trots detta gått ganska bra. Hoppas jag. Det är det som det mest stressande: Att inte veta. Jag har ingen aning vad jag kommer att få på agendan nästa vecka, och då måste jag ändå jobba.

   Jag blir så enormt less när jag inte har tid att (inte) göra någonting. När jag måste stanna i Sundsvall när jag egentligen bara vill gömma mig på mitt rum i Härnösand. Kanske spela lite Age of Empires eller vad fan som helst, bara jag slipper ha saker som skulle varit gjorda igår på planeringen!


Fick i alla fall tio sälj igår, det var ju skönt. Det blir 250 kronor i alla fall. För det är jävligt jobbigt att inte ha pengar, även om jag gärna skulle prioritera nöjen och livsglädje istället för trötthet och stress. Tyvärr så kostar ju fan alla jävla sociala nöjen pengar. Man kanske skulle satsa på att bli arbetsfri, flytta ut i skogen och dumpsterdiva eller något. Inte för att det verkar så jävla lätt det heller.


Nu ska trötta Jua gå på naturkunskapen. Vara där en timme, gå på en föreläsning av en tjej från Irak. Sedan skynda till jobbet. Inte hinna plugga retorikläxan till imorgon eller till matteprovet som är på fredag.

   På tal om retorik så ska jag förövrigt läsa ett stycke ur Kommunistiska Manifestet. Det kommer nog bli kul, om jag hinner förbereda, dvs. 

Av Jua - 3 oktober 2008 08:53

Såg en jätteläskig dokumentär på SVT igår, om scientologer. Eller, dokumentär och dokumentär, det var Kalla Fakta tror jag. Scientologrörelsen är något jag aldrig hört talas om tidigare, men de kallar sig för en religiös grupp, men är egentligen en av världens farligaste sekter. De tror tydligen enbart på vetenskap. Och de avskyr psykiatri. Psykiatrin är tydligen deras fiende nummer ett. Enligt dem var det psykiatri som låg bakom 9/11, Förintelsen.


Det som är så otroligt obehagligt med dem är att de har något som kallas för "Fair Game." Det innebär att en scientolog kan behandla en fiende hur de vill - med utpressning, hot, misshandel eller till och med "extinction" som de så fint uttryckte det - utan några påföljder eller straff från rörelsen, som till och med skyddar brottslingarnas ryggar. Dessutom vill de ta över världen.


Men det allra obehagligaste med denna sekt är att den bland annat finansieras av våra skattepengar. Och då menar jag inte amerikaners skattepengar (för rörelsen startade i USA), utan svenskars skattepengar. Här i Sverige finns det nämligen ett företag (Narconon) som sysslar med drogrehabilitering (som enligt forskare är under all kritik, då man tydligen blandar in religion i rehabiliteringen, bl a). Deras metod går ut på att svettas ut alla droger och sedan käka en massa vitaminer.

   Narconon har en direkt koppling till Scientologirörelsen av den enkla anledning att den är en del av den. Eftersom scientologin är så extrem måste den locka folk genom att ha frontorganisationer som "verktyg." Narconon är en av dessa.


Det finns även ett förbund i Sverige som heter Förbundet för Mänskliga Rättigheter (tror att det hette så i alla fall). Detta förbund kan t ex skolor anlita för att föreläsa om droger. Det hade en skola gjort, och föreläsarna hade tagit bilder av eleverna under föreläsningen, samt  bett dem skriva utvärderingar som de skulla ta med sig. Kalla Fakta pratade med rektorn till denna skola och frågade om hon visste vad de skulle ha dessa utvärderingar och bilder till. Hon sade att det antagligen var för att läsa igenom och använda som feedback, för så brukar man ju göra. Reporten sade då: "Är den där datorn uppkopplad till internet?"

"Javisst", blev svaret. "Sök på Google och sedan 'skolans namn'" (kommer inte ihåg vad den hette). Rektorn gjorde detta, och en länk till Narconons hemsida kom upp. Där fanns bilder av hennes elever, och brev och utvärderingar som de skrivit. Rektorn hade ingen aning om att Förbundet för Mänskliga Rättigheter samarbetade med Narconon (vilket är meningen).


156 av våra 290 kommuner har under de senaste fem åren köpt tjänster av scientologerna, och på så vis stöttat dem ekonomiskt. 156 av 290 är mer än hälften. Men det värsta är ju ändå summorna pengar. Under de senaste fem åren har scientologerna fått mer än tio miljoner kronor från svenska kommuner samt bidrag!


Det här är så jävla sjukt vidrigt, om det är sant.  Det var ju trots allt Kalla Fakta (tror jag åtminstone att det var), och det är klart att de har en tendens att överdriva, men ändå...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards