Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Göteborg är så jävla kontrollerat

Av Jua - 11 maj 2011 10:05

Är numera inte skyldig 1200 kronor till Västtrafik, det uppgår till 2400 istället. Det var storkontroll på väg till jobbet, jag hoppade av och försökte springa - de höll fast mig. Jag försökte slita mig loss - de höll fast mig. Tänkte nästan hoppa över staketet och kuta som fan när de äntligen släppte men jag sket i det.


Försökte allt för att få dem att fatta att jag inte har råd, jag har inte råd med ett jävla månadskort. De frågade om jag hade skolkort, för då är det bara 50 kronor i böter, men jag vågade inte ljuga den gången eftersom de säkert kollar sådant. Vägrade sedan att ge dem leg, ända tills de hotade med att ringa snuten, så då gav jag upp. Fick en total ångestattack som pågick i över en halvtimme, kunde inte ringa, utan satt på jobbet och läste tidningen först istället. Sedan kom Falle förbi med ett månadskort, samt 70 kronor i rikskuponger, så att jag kunde slippa käka Billy's för en dag. Tack<3


Kontroll i morse också, men då hade jag kort. Fyfan, jävla skit. Snart kommer väl priset höjas också bara för att fucking Västtrafik lägger ned miljarder på dessa kontroller, istället för att de eller politikerna ser till att alla har råd att åka istället. Dra åt helvete, dickheads. I hate you all.

 
 
Ingen bild

maria

11 maj 2011 10:34

MEN du har ju jobb??!?!

Jua

13 maj 2011 12:35

Jo, men min första lön fick jag i april. den var på 900 kronor (hade jobbat typ två-tre dagar i mars). Min nästa lön kommer inte förrän om två veckor. Det är liksom... ja, lite pankt här just nu ^^

 
Vikki

Vikki

16 maj 2011 00:01

De har ingen rätt att hålla fast folk men gör det ändå, påstår din styvfar.

http://vickileh.bloggagratis.se

Jua

16 maj 2011 12:47

Åhå, styvfar, minsann! Då är ju jag prinsessa och ärver hela kungariket när han.. du vet... moahahaa!
Han har fullständigt rätt, tyvärr så har det hänt att kontrallanter brutit armar på folk utan att de fått nåt för det. De har endast rätt att göra envarsingripande (detsamma gäller för väktare), och det får man bara göra om straffet kan leda till fängelse i minst sex månader.

 
Vikki

Vikki

22 maj 2011 21:19

Om man gör "våldsamt" motstånd då?

http://vickileh.bloggagratis.se

Jua

24 maj 2011 12:26

Alltså, i teorin fungerar det som så att om någon gör ett envarsingripande mot mig, så har jag all rätt i världen att försvara mig i nödvärn. Ingen kan göra något annat än envarsingripande förutom snuten. I praktiken fungerar det som så att om de tar tag i min arm och jag försöker slita mig loss, kanske råkar knuffa till dem, och det slutar med att jag bryter armen. Sedan blir jag antagligen arresterad för våld mot tjänsteman iaf, vilket i teorin endast gäller om denne tjänsteman inte har missbrukat sina privilegier, vilket de gör så fort de lägger ett finger på dig. Minns du boken, så funkar det? För så funkar det! :D

 
Jua

Jua

24 maj 2011 12:28

Förlåt - om nån gör ett envarsingripande har jag väl INTE rätt att försvara mig. men envarsingripande kan man endast göra om straffet kan leda till fängelse (i minst sex månader, kan det vara, är lite osäker där, men det spelar ingen roll för plankning leder inte till fängelse)

http://jua.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards