Alla inlägg under juli 2011

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är liksom nästan fem månader, och det är liksom nästan ett halvår. Shit, det är helt sjukt egentligen.


Det går skitbra på jobbet nu, den här månaden har jag snart sålt lika mycket som en hel månad tidigare, och det har bara gått två veckor. Bevis för att jag är bäst! Detta är ju alltså trots att Metro har sommaruppehåll, vilket innebär att det inte blir några korsord för mig under arbetstid (världens bästa sätt att koppla av). Innan de tog semester läste jag lite roliga och mindre roliga saker.

_______________________________________

Typ för ett par veckor sedan utnämndes Turkiets nya regering av premiärminister Recep Tayyip. Den består av 24 män och en kvinna - den sistnämnda ansvarar för familjepolitik och sociala frågor. Ironin får mig att rofla, det är nästan kul fan.

_______________________________________

Sedan så sade ju Janne Björklund (du vet, den där läskiga snubben med ännu läskigare ögon som leder Folkpartiet) under Almedalsveckan att Fp vill locka fler invandrare i Sverige. Wait... what? Folkpartiet, som innan SD var det fetaste rasistpartiet någonsin i svensk riksdag, vill ha fler invandrare? Hmm... låt oss undersöka de tre påståenden/förslag han kom med.

1. Kvalificerade personer ska kunna komma till Sverige utan väntande anställning (alltså börja söka jobb på plats) - för att räknas som en kvalificerad person ska man ha en utbildning på masternivå och tala svenska eller engelska.

2. Personer som har erfarenhet av företagande ska få komma till Sverige för att starta företag.

Dessa två saker betyder ju inte ett skit. Det är en väldigt liten portion människor vi talar om här - den där rika delen du vet. De invandrare jag helst skulle se fick en fristad i Sverige är väl inte riktigt masterutbildade, för då kan man fan få en fristad vart fan som helst. Men det finns ju ett tredje påstående som han kom med också, som kanske riktar sig lite mer mot de som inte står högst upp på stegen?

3. Utländska studenter ska beviljas uppehållstillstånd i ett halvår efter avslutad svensk examen, om de söker arbete i Sverige.

   Sen klämde även Björklund in att SD inte gillar invandrare och att Sossarna går LO:s ärenden, vilket han har helt rätt i. Men vad är nu detta, har verkligen FascistPartiet slutade vara rasister? Nej, läs igen. Nyckelorden är: välutbildad, kvalificerad, masterutbildning, erfarenhet (av företagande). Men studenterna då? De är väl alltid fattiga? Kanske, men numera är ju inte utbildningen gratis för utom-europeiska studenter längre, så det håller ju inte riktigt där heller.


Detta är helt enkelt ett av bevisen på att rasism är en klassfråga. Folkpartiet är kanske inte rasister då, eftersom de inte vill ha bort ALLA invandrare, enbart de som kan bli en belastning under en viss period. Rika, välutbildade får komma - så jag hälsar alla europeer välkomna igen, eftersom det endast är ni som kommer komma hit till följd av dessa ypperliga förslag. Vi står och trampar på exakt samma ställe som vi gjorde när vi lade grunden till Fort Europa, det kommer bara nya förslag som säger samma saker men låter lite bättre än det förra.


Fort Europa, kiss my ass. Björklund, please don't.

________________________________________

Snuten ska börja åka segway med cykelhjälm HAHAH, Metro bad om Leffe GW om ett expertutlåtande, det lydde såhär: "Vad sa du att de provade? Jag vet inte vad en segway är. Så jag har ingen uppfattning alls." Lol, varför ens ta med det i tidningen? Jävla icke-nyhet, men i alla fall. Just grejen att se snuten rulla runt på segways är ju underbart lustig. Dagarna efter att artikeln hade kommit ut såg jag massa folk på segways (i neongula västar) på stan. Har aldrig öht sett en segway i bruk i Sverige förut. Men om snuten gör det måste det väl vara coolt? Eller? Är det bara snuten som är töntig kanske? ;)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards