Alla inlägg under maj 2011

Av Jua - 13 maj 2011 12:35

Blir så jävla less på alla dessa nyhetsjournalister som använder företagens manipulativa kapitalistretorik när det gäller inkomster. I dagens Metro kunde man läsa rubriken "Miljarder i förlust för Egypten." Ojdå, går de back eller så? Nej, det är bara det att 14 miljarder som de brukade få in på turistintäkter nu inte kommer in, av förståeliga skäl. Lägg väl märke till att jag inte kritiserar Egypten eller påstår att deras ekonomi är bra, men man hör ofta denna retorik när det gäller till exempel... plankning.


SL förlorar miljarder varje år på grund av plankning. Hur då? Betalar plankarna och sedan tar de tillbaks pengarna? Nej, SL har miljarder i förlorade intäkter varje år då, och till och med den retoriken motsätter jag mig. Intäkterna är inte förlorade, för de fanns aldrig där. Jag kan köpa att folk tycker att man har rätt till egendom, vi lever ju i ett samhälle där det värderas högst av allt annat. Men att säga att man äger något som man aldrig har ägt, till exempel pengar, det är inget annat än kapitalistisk retorik.


När jag slutade gymnasiet fick jag 1050 kronor i förlorade intäkter. Skulle jag kallade för att jag numera har en månadsförlust på 1050 kronor skulle nog folk titta lite snett på mig.


Och Metro, jag förstår att ni säljer fler tidningar om ni skriver ord som "förlust", men om ett företag går med förlust innebär det faktiskt att de går minus - de går back. Det innebär fan inte att folk som kanske hade valt att ge någon pengar, men istället väljer att inte göra det, tar någons pengar för det. Så att den enda "förlust" SL (till exempel) gör, det är ju när de köper spärrar för flera miljarder, som fortfarande inte hindrar plankning, och faktiskt inte ens försvårar den.


Men nu är ju plankning givetvis moraliskt fel, då vi alla har ett moraliskt ansvar att bete oss gott mot de företag som ständigt utnyttjar och exploaterar samhället och dess invånare, det FÖRSTÅR ni väl!? Så även om du inte har råd att köpa ett månadskort, som nu i Stockholm kommer att kosta 800 (jag skriver ut det i bokstäver också, så att ni fattar, det är alltså åttahundra kronor vi talar om här) spänn, så får du väl för fan fixa socialbidrag! Det sade finanslandstingsrådet Torbjörn Rosdahl (M, om jag verkligen behöver tillägga det). H.M Rosdahl har nog aldrig varit inne på ett soc-kontor. Har du jobb får du för fan inga soc-pengar. Det får man ju knappt om man är sjukskriven/arbetslös/hemlös eller vad fan som helst. 800 kronor i månaden, nästan en tusenlapp alltså, ska det kosta att ta sig till jobbet. Fyfan för er.


Räkna med förlorade intäkter nu, era förlorare, fler och fler har inget annat val än att planka och det kommer bara bli värre. Hoppas ni ser fram emot "miljardförlusten" som kommer bli. Trots miljardvinster varje år. Skönt för er att ni numera inte ens behöver slicka uppåt, eftersom ni har slickat borgarnas anus så jävla bra att de fortfarande har gåshud av det. Koncentrera på en dubbel dropkick nedåt istället, och effektivisera slagen mera.

Av Jua - 11 maj 2011 10:05

Är numera inte skyldig 1200 kronor till Västtrafik, det uppgår till 2400 istället. Det var storkontroll på väg till jobbet, jag hoppade av och försökte springa - de höll fast mig. Jag försökte slita mig loss - de höll fast mig. Tänkte nästan hoppa över staketet och kuta som fan när de äntligen släppte men jag sket i det.


Försökte allt för att få dem att fatta att jag inte har råd, jag har inte råd med ett jävla månadskort. De frågade om jag hade skolkort, för då är det bara 50 kronor i böter, men jag vågade inte ljuga den gången eftersom de säkert kollar sådant. Vägrade sedan att ge dem leg, ända tills de hotade med att ringa snuten, så då gav jag upp. Fick en total ångestattack som pågick i över en halvtimme, kunde inte ringa, utan satt på jobbet och läste tidningen först istället. Sedan kom Falle förbi med ett månadskort, samt 70 kronor i rikskuponger, så att jag kunde slippa käka Billy's för en dag. Tack<3


Kontroll i morse också, men då hade jag kort. Fyfan, jävla skit. Snart kommer väl priset höjas också bara för att fucking Västtrafik lägger ned miljarder på dessa kontroller, istället för att de eller politikerna ser till att alla har råd att åka istället. Dra åt helvete, dickheads. I hate you all.

Av Jua - 9 maj 2011 15:03

Har bara tänkt på det konstant i typ en vecka. Dagen är här. Dagen är äntligen här. Jag ska på ett Ullevi vars biljetter sålde slut i lördags, och se Blåvitt spöa skiten ur GAIS! Det kommer bli awesome! :D


Och, en sjuk sak hände i helgen. Jag rakade armhålorna inför Tip the Velvet. Det var rätt sweet (förutom att jag skrek rätt högt när jag deodoranterade dem med Axe som brukligt), lite annorlunda, och passade bättre till den tillfälliga stilen jag skaffat mig för kvällens bravader. Men nu är det naket, lite smått fuktigt och känns konstigt. Usch. Snart kommer det bli mer och mer stubb, det kommer kännas förjävligt och det kommer kanske klia. Men vill man vara fin - ja, alla vet ju vad som krävs. Men jaja, kaffe nu då, rasten snart slut. Ciao bellas.

Av Jua - 9 maj 2011 10:01

Var på burlesque-klubben Tip the Velvet i lördags, där bland annat min roomie Caisa dansade. Jag var skitsnygg i röd korvskinnsklänning, hatt och högklackat (!). Dansade vilt och hånglade i samma stuk, samt kollade på alla skitsexiga människor.


När vi skulle hem, så stannade vi ett kort tag vid Jockes bil på parkeringsplatsen, för att hämta våra grejor. Bäst när jag står med huvudet i bagaget kommer en man och tar mig arslet. Jag får ett jävla bryt och vänder mig om och säger "Vad fan håller du på med?" och övergår sedan till att be honom dra åt helvete, att han inte ska vara där och jag börjar knuffa honom som fan. Jag kan se hans känslor ändras, först från förvåning, vidare till allmän förvirring och slutligen till ilska. Som tur var hade han kvinnligt sällskap som bevekte honom och drog bort honom därifrån. Jag hade ju som sagt högklackat, hade han petat mig på axeln hade jag flugit rätt ned i backen, det hade redan hänt av egen maskin flera gånger. Men han drar åt fucking jävla fanders och allt är frid och fröjd igen, och jag är glad över min ilska och att jag vågade säga ifrån. Det är alltid skönt att få bevis för att man faktiskt reagerar som man skulle vilja göra i vissa situationer.


Ska fan lägga upp bilder på mig snart, ni kommer förstå att han inte kunde hejda sig ;)


Medelhavssvordomar:

Me cago en la hostia - jag skiter på oblaten

Me cago en los veinticuatro cojones de los apóstoles de Jesús - jag skiter på Jesu apostlars alla 24 testiklar


Sweet :D


Fan vad jag gillar burlesque förresten. Har aldrig haft något emot det, men har aldrig heller sett en show med egna ögon. Det är sexuellt frisläppt och öppet, både kvinnor och män dansar, och speciellt för kvinnor tycker jag att det verkar vara extremt frigörande, det handlar om att kvinnor ska känna sig stolta över sina kroppar, och du behöver inte ta av dig ett enda plagg om du inte känner för det.


Ciao bellas, endast fem minuter kvar av rasten och jag behöver te.

Av Jua - 6 maj 2011 15:04

Ska på arbetsintervju på Radisson Hotel för bararbete från mitten av juli till mitten av augusti. Sweet! Fett att jobba på hotell, känns som att jag som har levt som en trashank i hela mitt liv kanske kan utnyttja den erfarenheten som en möjlighet till personlig utveckling och... jaja, jag ska inte överdriva. Jag är fett glad i alla fall, hoppas att jag får det!

Av Jua - 6 maj 2011 10:06

För ett par dagar sedan var jag ute och reste i en spårvagn tillsammans med min gode vän Fahlén, i en spårvagn på väg mot Hammarkullen. På stiger tre civilklädda vakter, och jag grip nästan av panik. Men jag sträcker vänligt fram mitt "provåkarkort" som man får när man flyttar till Göteborg. Grejen var att kortet gick ut den 29e april, och detta var den andra maj. Jag försökte verbalt komma undan, och sträckte lika vänligt fram mitt leg till dem, samma sekund som jag insåg att det var en puckad jävla manöver. De har ingen rätt att kolla det, så. Well well, har nu en böter på 1200 spänn att betala innan slutet av månaden.

   I morse satt jag på spårvagnen på väg mot jobbet, och det är storkontroll. Denna gång får jag riktig jävla panik. 1200 kr, visst, jävligt smärtsamt men betalbart, 2400 spänn däremot, fuck no, det går inte. Har som tur är stått redo med SMS-biljett hela resan, men får ett meddelande att den kommer att skickas om trettio sekunder (de kör gärna med sådan fulknep). Lyckas hålla mig undan från vakterna ända tills samma sekund som biljetten kommer. Kvinnan som kollar mig (och min gryyyymt skakande hand som håller i telefonen) frågar varför jag inte skickat den förrän jag redan var ombord, och jag sade att "jag glömde... jag glömde plånboken hemma." "Jaha, men har du skolkort eller?" "Va?" "Har du skolkort?" "Eh... ja, men jag glömde plånboken." "Jaja, tänk på det till nästa gång."


Tack god gud som är i himlen för att du ibland kan skicka ned en stråle ljus till ditt syndande barn. Hade ju planer på att gå med i planka.nu, men jag skiter i det, skaffar fan periodkort så snart jag kan, problemet är bara att jag inte har råd, så jg är därför så illa tvungen att planka i en månad till. Jag har nu varit med om 5-6 kontroller under min tvåmånadersvistelse i Göteborg. Det är en enorm ökning.


Halvciterar Falle från när jag fick min böter: "Hade man sparkat de här hade man ju kunnat ha fri kollektivtrafik"


Genusvetenskap, då. Hade en rätt hätskt debatt med Falle angående vetenskapen i sig. Han hävdar att alla seriösa vetenskapliga grenar har teorier som strider mot den allmänna uppfattningen inom den grenen, alltså att det finns för och mot för alla teorier som grundas på seriös vetenskap. Enligt honom förstör det genusvetenskapens credibility att det inte finns något motargument, eftersom det då har uppstått konsensus inom vetenskapen vilket alltid är negativt. Missförstå honom rätt, han är inte du i huvudet och tror givetvis på genusteorin, men anledningen till att vi debatterade så häftigt är att jag hävdar att det INTE spelar någon roll för genusvetenskapen att det inte finns några motstridiga bevis.


Motsatsen till ett patriarkalt samhälle, som är den struktur genusvetenskapen har kommit fram till existerar, skulle ju vara ett samhälle utan patriarkat, dvs ett matriarkat eller ett mellan könen jämställt samhälle. Och det har vi ju som bekant inte idag. Så vad tycker ni? Är detta ett problem att det inte finns några motstridiga teorier angående genusvetenskap eller är det inte det? Jag anser det inte vara ett problem, då det är rätt klart att vi lever i ett patriarkat, och det enda sättet att få fram någon annat svar på det är att börja om från början, undersöka samhället grundligt och se vad man kommer fram till. Eftersom det knappast finns någon annan slutsats att dra så kan ju vilken vettig människa som helst konstatera patriarkatets existens.


Kom inte på något bättre exempel än detta: Vi vet att jorden är rund, det råder konsensus inom vetenskapen angående det, och det finns inga "bevis" för att jorden inte skulle vara rund. Men tänk om den bara ter sig rund när man ser på den, pga ljuset/atmosfären eller vad som helst? Detta betyder ju inte att den vetenskapsperson som bestämt hävdar att jorden är rund skulle utsättas för den kritik Falle för fram mot genusvetenskapen. Så ja... det jag vill veta egentligen är ju: vem har rätt (jag såklart)? ;)

Av Jua - 3 maj 2011 09:59

Sossarna kommer alltså inte att höja skatterna om de blir valda nästa gång (vilket aldrig kommer hända eftersom det röd-gröna blocket är stendött). Jävla sell-outs. Hur fan kan de kalla sig socialdemokrater om de, efter alla förssämringar som genomförts av borgarna, kommer att behålla dessa sagda försämringar? Jävla skit-apor. Hade jag varit sosse hade jag varit fly förbannad, men jag är fan inte långt ifrån nu heller - varför kan inte vårt stora parti med röd logga stå för färgen på den?

Herregud. Hur fan ska vi någonsin få någon jävla välfärd om de rika bara ska betala mindre skatt?


Nästa!


En våldtäkt ägde rum (någon gång) i Göteborgs skärgård. Såhär skriver Metro om det: "I går åtalades en 25-årig man från Göteborg för att ha våldtagit sin berusade och halvsovande kusin på en fest i skärgården.

   Enligt åtalet ska flera av kusinernas kompisar ha sett vad som hände och försökt dra bort 25-åringen från kvinnan, och ett våldsamt slagsmål ska ha utbrutit.

   Någon av festdeltagarna ska också ha tagit bilder på övergreppet."


Jaha, sådant händer ju, vad som FAN inte händer är att ett sådant solklart fall, när det för en JÄVLA gångs skull finns vittnen till våldtäkten - LÄGGS NED!? Öh... va... jaha... vad sa du? Jag kan liksom inte fatta det. Men, solstrålen i rövhålet är ju att kvinnans målsägandebiträdande har överklagat så att utredningen har tagits upp igen. Helt sjukt. Jag mår illa.


Fast nu går vi vidare till glada nyheter, som ger mig en känsla av eufori, som minimerar avgrundskänslan detta våldtäktsfall ger mig.

IFK Göteborg - Malmö FF: 2-0. YEAH! Min baby-älskling, Tobbe Hysén (bror till den starke Anton Hysén som kom ut som homosexuell tidigare) gjorde båda målen. Tilläggas kan ju att IFK ligger trea bakifrån i tabellen och Malmö då låg etta. Jag var där när de vände, jag såg när de spöade Kalmar, och på måndag ska jag se de käka upp BAIS! Köng!


Nu skrek någon "säljpass!" so I guess that's what's happening right now. Ciao bellas!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards