Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Göteborgpolis började brinna

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll upp en tändare. När snuten kom rusade en polisman fram och började brinna han med, först på låret, sedan på armen. I rapporten står det att han hade panik i tio sekunder. Elden hann släckas på båda männen.


Är den viktiga nyheten att en polis i arbetet som rusade mot en brinnande människa själv blev antänd? Det handlar om ett riskfyllt yrke plus ren och skär fysik.


Eller är den viktiga nyheten kanske att en 54-årig man i Hjällbo har fått så dåligt med hjälp och stöd (och boende) att han kände sig tvungen att gå in på soc och tända eld på själv? Är han bara en isolerad galning, och polismannen som gjorde något ovanligt, något stort, något utöver hans arbetsbeskrivning?


Eller kan detta ses som ett wake up call för de som arbetar inom och har ansvar för det sociala skyddsnätet i Sverige?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Av Jua - 13 maj 2011 12:35

Blir så jävla less på alla dessa nyhetsjournalister som använder företagens manipulativa kapitalistretorik när det gäller inkomster. I dagens Metro kunde man läsa rubriken "Miljarder i förlust för Egypten." Ojdå, går de back eller så? Nej, det är bar...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards