Alla inlägg under juni 2011

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga

Born This Way


Nikki Minaj

Girls Fall Like Dominoes


och Beyoncé

Run The World (Girls)


Har hört fler också, men dessa var de jag lade på minnet, det vill säga de bästa!

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.


Anywaaaay, en man hade anklagats för att ha våldtagit tre kvinnor, varav två var snutar. Mannen var snut, han med. Tingsrätten - wait for it... friade honom! Anledningen var dels att de inte hade något annat att gå på än kvinnornas historier, och att alla tre tidigare varit i kontakt med Polismyndigheten (lugn, jag fattar inte det argumentet heller). Alltså... är det inte ännu värre att han utnyttjat sitt arbete, inte bara som tjänsteman, utan som tjänsteman inom Polisen, för att hitta sina våldtäktsobjekt? Kolla,


vilket motiv skulle kvinnorna kunna ha för att ljuga? De två snutarna kanske hade någon karriärsmotiverad anledning att vilja få honom sparkad (nog finns det mindre hemska sätt att göra det på, men han kanske var ett jävla svin, vad vet jag) - vad då den civila kvinnan hade med saken att göra är ju lite klurigare. Alla kvinnor är ju förvisso elaka feminister som känner varandra, och de gick säkert dit alla tre på en gång (eller en och en, om de var riktigt listiga) efter att ha smidit sina ondskefulla planer i Josef Fritzls källare som de numera hyr som rekreationsrum.


Lägger vi lite samhällsvetenskap på detta kan vi ju kanske istället konstatera att det är väldigt ovanligt att kvinnor arbetar tillsammans för att konkurrera med män, speciellt inte för att totalt konkurerra ut dem (han hade förhoppningsvis, ja, jag säger förhoppningsvis, fått sparken om han blivit dömd). Arbetsmarknaden är dominerad av män, kvinnor konkurrerar inte med dem för de kan sällan eller aldrig hamna på de högsta maktpositionerna, de slåss istället med andra kvinnor om mellanchefspositioner. Positioner med mycket ansvar och lite makt. Positioner de skulle kunna döda - kvinnor - för att få, eller åtminstone sticka en metaforisk kniv i ryggen på. Kvinnor litar inte på andra kvinnor, helt enkelt - och därför ter sig detta oskyldigförklarande som något väldigt märkligt för mig.


Lägger vi dessutom lite verklighet på saken, så är det ju inte märkligt alls. Han var man, de var kvinnor. Han våldtog dem (tar jag för sannolikt), han blev frikänd. Det händer hela tiden, varje dag - och det står sällan om det i tidningarna. Tingsrätten (och de andra rätterna) hittar bara på samma bortförklaring hela tiden - brist på bevis - och ibland behövs det helt enkelt bara lite mer fantasi för att lyckas tro på det, som här: http://jua.bloggagratis.se/2011/05/03/5262837-sossar-rattssystemet-och-proletarer/


Mer verklighet: Karln var ju förfan snut. Vem försöker jag lura när jag ens försöker föreställa mig honom dömd för något?

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards