Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Jag fullkomligt älskar vår kära tingsrätt

Av Jua - 29 april 2011 12:40

Jag vet inte om alla vet det, men jag avskyr, och har alltid avskytt Tingsrätten, ända sedan jag fick reda på att det är politiskt tillsatta idioter som inte har några som helst kunskaper om juridik utöver de allmänkunskaper som även vanligt folk besitter. Dessutom är det rätt genomgående hela tiden att varenda jävla gång någon överklagar en dom till Hovrätt så ändras den. Vad kan man annat tolka det som än ett stort jävla systemfel?


Nu har de alltså gjort det igen. Stackars Olle Lundgren, Egnahemsbolagets förre VD (han fick kicken igår - innan domen). Rätten ska ju ta hänsyn till om man kan riskera att förlora jobbet efter en dom, och då kan de sänka straffet, helt enkelt, eftersom ett förlorat jobb är ett rätt hårt slag det med. Detta kan man ju tycka vad fan man vill om, men de personer lagskrivarna hade i åtanke var nog vanliga knegare, som är fullkomligt beroende av den inkomsten, och INTE VDar med feta fallskärmar!


Olle Lundgren fick för det första inte sparken på grund av någon jävla dom, den hade ju förfan inte ens kommit än. Han fick sparken på grund av en jävligt vettig anledning, ur företagssynpunkt - nämligen att hans mutbrott och hela skiten kring det har gett Egnahemsbolaget jävligt dålig publicitet. Men självklart ska han ju fortfarande ha sin lilla fallskärm, och den är faktiskt inte så stor - bara två miljoner kronor, och det tjänar ju till exempel jag ihop på bara drygt 10 år eller så.


Så trots det, trots att han får en fet jävla summa, trots att hans spark i arslet inte hade någonting med domen i sig att göra, så sänker Tingsrätten straffet. De sänker straffet eftersom två mille rätt ner i fickan kanske anses som straff nog, eller något, då antar jag. Nu blir det ju "bara" sex månaders fängelse, vilket i och för sig inte är sjukt lite, men ändå.


FYFAN FÖR TINGSRÄTTEN. NI KAN DRA ÅT HELVETE ERA JÄVLA KUKHUVUDEN, SLUTA HÅLLA VÅLDTÄKTSMÄN OCH BORGARE OM RYGGEN ERA JÄVLA SVIN!


Och Olle Lundgren, du kan dricka ditt eget piss och svälja din egen skit, för du är fan inte oskyldig. Egentligen skiter jag fullständigt i dig, men att du fortfarande bestämt hävdar din oskuld är ju bara sorgligt, och din dom har tyvärr väckt min ilska, inte på grund av domen i sig, men på grund av att rättssystemet är fucked up och jag är less på att läsa om sjuka saker med Tingsrättens stämpel på.


Rättssäkra Sverige är ju bara en vacker dröm. Det är ingenting, INGENTING som är försvarligt med att ha en Tingsrätt som den ser ut idag. FUCK - YOU.

 
 
Vikki

Vikki

15 maj 2011 23:50

Din mor och käre styvfar håller totalt med dig i sak, vi anser dock att du förstör budskapet med dina svordomar!

http://vickileh.bloggagratis.se

Jua

16 maj 2011 12:48

Sorry, men jag blev jävligt förbannad alltså... det är bara så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards