Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Jua - 7 oktober 2009 13:39

En låt jag verkligen inte gillar är I kissed a girl med Katy Perry. Inte bara för att den är otroligt dålig musikaliskt, men texten gör mig så jävla less. Första gången jag hörde låten hörde jag bara "I kissed a girl and I liked it" och trodde att den var för hbt på något vis. Men icke. Efter att ha tvingats höra den ett par gånger till har jag insett att den förminskar homosexualitet till något slags oseriöst skämt. Exempel: "I hope my boyfriend don't mind it," "ain't no big deal, it's innocent" osv.


En låt jag verkligen gillar däremot, är Butterfly med Jason Mraz. Det är så jävla vanligt att karlar skriver låtar om kvinnor som är sexiga, snygga, att de skulle vilja ligga med dem etc, men på ett sätt som gör det vidrigt, objektifierande och macho. Mr Az gör det dock på att vackert sätt. Det handlar om att han vill ha sex med henne, yes - men med en helt annan stämning. Exempel: "But you don't fold, you don't fade, you've got everything you need, especially me, sister, you've got it all," "you make the call to make my day" etc.


På tal om musik så hittade jag ett citat av Robert Smith (sångare i The Cure) som jag tyckte var lite roligt med tanke på hur en viss person såg ut när han var i tonåren - "I wouldn't want to think people doted on us, hung on every word, or wanted to look like us" (Trouser Press 1980). Flört


 

Robert Smith

 

Lookalike ;)





Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards