Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Jua - 19 oktober 2009 11:16

I dag är det trettoårsjubileum! Homosexuella blev friskförklarade för exakt 30 år sedan, vilket självklart värt att uppmärksammas. Jag tycker att själva aktionen bakom friskförklarandet var jävligt skön dessutom - en massa homosexuella började ringa till sina arbeten och sjukskriva sig, eftersom de var just homosexuella. Eftersom det är en löjlig anledning att vara hemma från jobbet för så fanns det ju inte så mycket annat att göra än att ta bort sjukdomsstämpeln på deras sexualitet.


När jag hörde det på radion i dag blev jag glad, det var en bra start på dagen - varje gång man får bekräftat eller upprepat för sig att förändring är möjligt känns det så bra!


I dag ska jag börja min praktik på Engelska Skolan, vilket också känns bra. I made it, liksom. När jag kommer hem i dag ska jag börja planera för min Englandsresa också, insåg inte att jag faktiskt fyller år på söndag, trodde att det var nästa söndag så jag har mest lutat mig tillbaka - men nu får det vara slut på det!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards