Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Håhå jaja

Av Jua - 12 mars 2010 15:55

Har varit sjuk längre än jag brukar bli, min röst låter som en gammal grogghaggas, och imorgon ska jag till studion och försöka leka sångfågel bland annat. Hur ska detta gå? Har en vecka på mig att spela in hela skiten, vi har inte ens kommit halvvägs, detta är något som håller mig uppe om nätterna.


Men eftersom jag varit sjuk har jag kollat på mycket intressanta program, bland annat Family Foster som visas på UR (använde mig av deras play-kanal, som suger rätt hårt). Där har jag lärt mig bland annat detta:

Förr i tiden (1300-talet) hade man en viss förkärlek för att döpa sina vapen. Så när kanoner började användas kallade man dem för "chinese arrows" (för att krut kom från Kina) i England. Men detta tyckte in Svenskarna/Norrmännen var något riktigt namn - så därför kallade de sina kanoner för Gunnhildr. Både Gunn och Hildr betyder krig på fornnordiska. Det betyder ju att namnet Gun(n)hild betyder krig också - och jag som alltid associerat det med snälla gamla tanter! Helt ointressant kuriosa, men jag inte så mycket annat för mig nu när jag är hemma.


Lärde mig även detta:

Förr i tiden (don't know when) så fick man inte visa kyssar på film i Indien. Så när ett par började kyssas på film kom det upp en dansare. Ju mer passionerad och lång kyssen var - desto fler dansare. Häftigt.


Jag har varit inomhus ganska länge så när jag gick ut igår (för att impulsköpa en biljett till Betnér) fick jag en chock när ungefär en tredjedel av snön var borta! Wow! Givetvis glömde jag solglasögonen hemma också, vilket ledde till en fruktansvärd huvudvärk. Betnér ägde sönder i vilket fall som helst.


Nu ska jag försöka få i mig en matbit, efter tre timmars långt gruppluggande med Thuha och Viktora. Ciao!


P.S Idag är det endast 20 dagar kvar tills Hannes kommer hem från Kenya. Yay!

 
 
Ingen bild

Dansken

14 mars 2010 03:00

Men asså julia..

Krig äger och vapen är coolt!

 
Ingen bild

.

23 mars 2010 20:34

kommunist pack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards