Alla inlägg den 30 november 2010

Av Jua - 30 november 2010 23:17

Allt är konstigt just nu, en massa jobbiga tankar cirkulerar. Sitter på Java och väntar på Ike, som har varit och fixat food stamps.


Jag tänker mycket på la famiglia, jag måste bara sluta känna mig som en quitter som överger dem, för annars kommer jag aldrig kunna få mer än små frihets-aptitretare.


Jag lär mig spanska som en galning, Ike lär sig svenska. Rosetta Stone är världens bästa jävla språkinlärningsprogram. För ett par dagar sedan upptäckte jag och Ike något: när jag säger vissa ord på svenska kan han verkligen inte höra skillnaden och har givetvis mycket svårt att uttala det. Vi upptäckte i alla fall att "z" och "c/s" är något jag har mycket svårt att skilja på. Har alltid tyckt att det var konstigt att Jay-Z uttalas Jay-C, till exempel, istället för Jay-Zed, typ. Mycket underhållande.


Vi pratade även om Jay-Z och när jag sade namnet igen fattade han inte vem fan jag pratade om, haha, eftersom jag sade "Jay-C".


Här tänkte jag faktiskt be om ursäkt till familjen för att jag bailar på dem, men ursäkten skall inte komma - jag har inget att be om förlåtelse för! :D

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards