Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Jua - 31 maj 2010 11:59

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article7207258.ab


Det här är helt sjukt. Jag finner inte ord. Tårarna rinner av ilska och hopplöshet.


Ship to Gaza är en internationell organisation vars mål är att skicka skepp med förnödenheter till Gaza, och är det något folk som behöver det så är det väl Palestinierna i just det området. Men det vill inte Israel veta av. Därför skickar de soldater för att med våld stoppa detta. Jag blir fan ursinnig. Enligt Aftonbladet ska cirka 10 personer vara döda och 60 skadade, av okända nationaliteter.


Israel hotade ju att med våld stoppa skeppen, men det var det ingen som trodde att de faktiskt skulle göra - sådant säger man ofta för att skrämmas.


Sökte även runt på internet lite för att försöka hitta mer information, och fann då detta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7217611.ab


Jag har alltid avskytt MUF:s ordförande Niklas Wyman, för han är en sliskig liten borgare. Men inte trodde jag att han ansåg att solidarisk, humanitär hjälp var terrorism! Jag borde kanske inte vara förvånad, för såhär låter det alltid. Jag blir alltid förstummad när jag får svart på vitt att till exempel jag tillhör extremvänstern. Jag anser inte själv att jag är så värst extrem, jag är ju egentligen en mjukis politiskt och tror på kärlek, solidaritet och gemenskap, men det är tydligen terror som måste förgöras, och detta är ju faktiskt något som går hand i hand med högerns politik.


Jag gillar inte SSU-ordföranden Jytte Guteland heller (jag gillar ju inte några politiker över huvudtaget) men jag håller med om att Wymans utträde ur MUF börjar bli allt mer önskvärt. Jag tycker förvisso att det är bra när idiotiska partier får idiotiska talespersoner, det är kul och så, men det här är ju bara för mycket.


De enda terroristerna i detta fall är Israel. Allt mitt hat till den avskyvärda staten som får en att skämmas över att vara människa. All min kärlek, mina tankar och mitt stöd till palestinierna och alla i Ship to Gaza.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards