Alla inlägg den 4 april 2009

Av Jua - 4 april 2009 15:06

I dag var jag i morfars lägenhet för att se efter om det var något jag vill ha därirån innan mamma och hennes halvbror Christer skänkte bort det mesta. Fick några böcker och lite gamla kläder.


Sedan gick jag ner från Sallyhill till stan, för att köpa vispar till inspelningen (tyvärr hade inte Musikbörsen något behov av sommarjobbare) och sedan bar det vidare till Kulturmagasinet för att låna lite vettig litteratur om Nepalkonflikten - vilket visade sig vara svårt. Det enda jag kunde hitta om Nepal som inte handlade om bergsklättring och Mount Everest var en massa tidsskrifter. Men jag fick en massa hjälp i alla fall, och det var ju trevligt.


Nu sitter jag alltså här och försöker skriva uppsats. Det går jävligt dåligt, mest av en anledning: Jag ska gå in lite på hur och varför kung Gyanendra blev kung. Då måste jag även hitta lite information om hans bror och brorson. Problemet är att brodern heter Birendra, och brorsonen Dipendra.

   Försök att skilja på Gyanendra, Birendra och Dipendra när ni sitter och skummar igenom otaliga texter! Dessutom kommer det upp grejor om någon journalist hela tiden som tydligen också hette Birendra (eller var det Dipendra?) och det tar tid. Hejdå.

Av Jua - 4 april 2009 08:34

När jag var liten ville jag alltid att mina föräldrar skulle bli tillsammans igen (GLHF till mig). Nu ska mamma och lillebror bo här i helgen, och det känns konstigt. Förvisso jobbar pappa natt hela helgen så han sover hela dagarna och kliver typ inte upp förrän strax innan jobbet, men det känns ändå konstigt - det är ju pappas lägenhet.


I dag klev jag upp fett tidigt, redan klockan åtta. Ska plugga en massa, fast först ska jag gå på Musikbörsen och köpa vispar till trummorna, samt söka sommarjobb, och sedan vidare till Kulturmagasinet, betala igen skulden och låna en massa böcker. Något mer tips på vad man kan göra en lördag med sin lillebror, förutom att se på film och spela vändtia?

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards