Alla inlägg den 23 april 2009

Av Jua - 23 april 2009 21:36

Jag sitter och solidaritetspluggar. Alla borde ha en plugg-kompis att göra det med. Och då menar jag verkligen inte att sitta vid samma bord och göra var sak för sig typ för att peppa varandra. Jag menar hjälpa - konstruktivt och ömsesidigt.


Jag har aldrig haft någon sådan förut, jag har bara haft folk som hjälper mig och folk jag hjälper. Nu har jag det - Martin. Vi sitter på MSN och hjälper varandra inför prov, uppsatser och (som nu) oppositioner (eller vad FAN det heter). Jag är fett frustrerad, men det funkar när man vet att det finns någon som är lika frustrerad eller som behåller lugnet och kan hjälpa en. Så jävla nice.


Det jag egentligen vill göra nu är att se på tv, dricka folköl varvat med att spela gitarr och snusa, typ. Men så är det när man lever i dagens samhälle - gör aldrig det du vill - gör det andra vill/det du måste.


Martin, Tobias och Governor Andy är min räddning nu. De ger mig bonus på kortet!

Av Jua - 23 april 2009 15:44

Jag har aldrig i hela mitt liv lyssnat på en ljudbok tidigare - jag tycker om att läsa och vill helst inte ha någon annan i närheten när jag gör det (inte ens en inspelad röst). Men det ska bli ändring på det nu. Håller just nu på att ladda ner Unni Drougges Boven i mitt drama för att hon själv valt att sprida den på Piratebay. Här kan ni läsa vad hon skrivit om detta och nedladdning överhuvudtaget, samt ladda ned den själva: http://thepiratebay.org/torrent/4864619. Allt mitt stöd till denna kvinna!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards