Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Jua - 28 maj 2009 17:05

Hade skolval för ett tag sedan, jag röstade på Vänsterpartiet, och inte så förvånande var ju att Piratpartiet vann omröstningen.


Lars Ohly var på skolan idag, och det skulle vara debatt mellan honom, någon kristdemokrat samt en folkpartist. Har aldrig varit något större fan av Ohly förut (inte av någon politiker öht) men han verkade jävligt vettig och sympatisk (har inte haft så stor koll på honom). Det blev nästan lite som att jag och han debatterade mot kristdemokraten och folkpartisten, mycket om demokrati och folkomröstningar och så vidare.


Kristdemokraten var ju lite smårolig, när jag påpekade att det EU vi sade ja till att gå med i inte är samma idag, och att vi därför möjligtvis borde göra om den. Då sade hon att det är demokratiskt att vi väljer folk som väljer åt oss. Senare sade hon att i fildelningsfrågan (och allt som rör den) så hade kanske inte politikerna så stor koll på vad folket ville. Nähä - är detta första gången någonsin det händer då eller? Hon ville heller inte ha någon ny omröstning om EU-medlemskap eftersom HON gillade EU som det ser ut idag! Jaha, och? Vem fan bryr sig om dig? Herregud.

   Dessutom sade hon att det var oroande valdeltagande på vår skola, endast 18% röstade. MEN! Varför ska man rösta i ett låtsasval? Varför skulle någon egentligen bry sig om att göra det? Jag gjorde det för att jag inte hade något bättre för mig, liksom. Men det är inte som att man går från en lektion för att rösta i ett låtsasval. Oroa dig för vettigare saker, tycker jag.


Folkpartistidioten "men lilla duade" mig. FYYYYYYYYYYFAN vad arg jag blev.


Sedan gick jag och skakade han med Ohly och gick och gjorde mitt prov som jag var sen till. Det gick inte så bra, men jag hoppas på G i alla fall, och förhoppningsvis MVG i kursen (rättskunskap).


Detta är det första inlägg på länge som platser i politikkategorin. Borde jag kanske skriva här lite oftare? :P


Bilden tagen från Situation Sthlm.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards