Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Usch!

Av Jua - 20 januari 2010 14:13

Har höjt mitt betygssnitt i år från 18,33 till 18,46. Men det får man ju inget för. Såhär såg det ut på juristutbildningen förra året på Lunds Universitet:

Lägsta antagningspoäng

Antagningstyp:     Poäng:          Antagna:       Kvalificerade:

Gymnasium            19,49              124                 4444

Folkhögskola           4,00                 5                   133

Högskoleprov          1,50                66                  2801


Personer som är kvalificerade i flera grupper räknas bara en gång. Jag har inte en chans i helvetet att bli någon jävla advokat, i alla fall inte om jag ska plugga i Lund. FUUUUUUUUUCK!


Ska egentligen fortsätta skriva mitt tal om "my view of the world" men det kommer bli mycket hätskare än tänkt om jag gör det nu. :(

 
 
Mattias

Mattias

20 januari 2010 15:49

Har du gjort högskoleprovet? Med ett bra resultat i fickan kommer du ju in på vad sjutton som helst..

http://www.dynamicman.net

 
maria

maria

20 januari 2010 22:58

men julia, jag har hört att man kan betala typ 600 och läsa upp en kurs! det är ju en möjlighet (även fast jag tycker att det är åt helvete att man ska betala för skitn)

sedan kanske det är färre som söker iår, u never know!

http://lechapeau.blogg.se

 
Jua

Jua

22 januari 2010 09:53

Maria: Men om man läser upp kurser hamnar man ju i "lågprio-gruppen" typ... >.< Kanske, kanske, men det låter osannolikt ;)

Mattias: Nej, det har jag tyvärr inte gjort än (har varit pank varje år vi den tiden tidigare) men tänkte göra det nu till våren. Är dock osäker på om jag kommer få över 1,5...

http://jua.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards