Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Jua - 8 oktober 2010 22:56

Listor snodda av http://mephala.blogg.se/


Om mig:


Hur lång är du? -  165 cm, eller 5'5" - det ska jag försöka komma ihåg.
Vem ringde dig senast? - Maria F.
Hur löd ditt senaste sms och till vem? - "Haha försökte få det att låta lite;) men vad händer ikv då? Sista smset, no money" till Jens.
Föredrar du att ringa eller skicka sms? -Telefon är så mycket snabbare men ibland är det enklare med SMS.
Är dina föräldrar gifta eller skilda? - Neither, de var aldrig gifta.
När såg du senast din mamma? - För tio minuter sedan.
Vilken ögonfärg har du? -  Gråblå.
När vaknade du idag? -  Runt 15-snåret.
Vilken plats föredrar du minst? - Stockholm, tror jag.
Var tror du att du befinner dig om tio år? - Någonstans där jag trivs och någon form av psyk-arbetare eller kurator, typ.
Vad skrämde dig om natten som barn? - Mina nära och käras plötsliga död har alltid skrämt mig.

Vem fick dig verkligen att skratta senast? - Johan Glans, för han var så dålig på att inte säga "ja" eller "nej" i Parlamentet.
Har du stationär eller bärbar dator? - Ingen.
Sover du med eller utan kläder på dig? - Absolut utan! Vilket har lett till en hel del meningsskiljaktigheter med min mormor av den gamla skolan genom tiderna.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Barfota.
Tycker du om kinamat? - Det funkar väl.
Tycker du om kaffe? - Oh yeah!
Vad dricker du till frukost? - Se ovan. Eller Oboy. Eller Treo om det varit en hård natt.
Sover du på någon särskild sida? - Ofta på just sidan.
Kan du spela poker? - Ja, klar!
Tycker du om att Mysa/Kela? Med rätt person så.
Är du beroendemänniska? - Ja.
Vill du ha barn? - Inte biologiska, men ja.
Kan du några andra språk än svenska? -  Engelska, och fruktansvärt lite tyska, franska samt spanska. Det är svårt att komma ihåg ett språk som man aldrig får chansen att utöva.
Har du någonsin åkt ambulans? - Ja, två gånger.
Föredrar du havet eller en pool? - Havet är så jävla kallt.
Vad spenderar du helst pengar på? - Människor och vackra saker.

Sover du med gosedjur? - Aldrig. Om inte riktiga djur räknas, då.
Vad har du för ringsignal? - Kom säger dom - Familjen.
Vilken var den senaste boken du läste? - En bok om tomtar.
Vilken radiostation lyssnade du till senast? - P3. Jag lyssnar aldrig på någon annan kanal.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Lite tobak, för att sedan rulla och röka, hahaha.
När var du i kyrkan senast? - På morfars begravning för typ något år sedan. Eller två. Eller så.


Mer:


högerhänt/vänsterhänt
- Högerhänt.
civilstatus - Ockuperad.
värsta ovanor - Mitt dekadenta leverne i största allmänhet.
stjärntecken - Skorpion.
skostorlek - 38.
svagheter - Jag kan vara lite för viljestark, kanske.
rädslor - Mina närståendes plötsliga död står fortfarande högst på listan. Samt att upptäcka att jag är ensam.
mål för året - Inte vet jag. Åka till USA är väl en plan, inte ett mål, men det är det enda jag bestämt.

antal piercings - Inga numera.
namn på barn - Cornelis och Ensieh vill jag ha.
vad vill du bli när du blir gammal - Min gammelmorfar i kvinnlig form.
drömjobbet - Musiker.

FAVORIT
mat - Har ingen. Det brukade vara sushi, men sedan man bröt kindbenet och var tvungen att mosa den för att kunna äta har det förlorat en hel del av sin forna charm.
sport - Fotboll.
djur - Katter.
glass - Kiwiglassen på Dino's i Barcelona slog fan allt.
godis - Röda, gärna sura.
tuggummi - Tuggar inte tuggummi. Men Extra är väl okay?
helgdag - Lördag tror jag. Eller fredag om man jobbar/pluggar.

HAR DU NÅNSIN
varit kär
- Ja.
blivit dissad - Tss. Eller jodå, det har jag säkert.
rymt hemifrån - Yep.
föreställt dig ditt ragg naken - Nej, jag brukar inte föreställa mig folk nakna.
skolkat - Ja. Ofta någon inte har skolkat då?
sovit utomhus - Yeah.
gråtit i skolan - Jo, men det var fan länge sedan nu alltså.
velat bli modell - Faktiskt aldrig. Inte ens för en sekund.
gjort något dumt som du skrattar åt i dag - Ja. På badhuset i Härnösand t ex.
sett en död människa - Nej, bara på bild.
druckit alkohol - Ja.
använt droger - Ja. Alkohol är för övrigt en drog.
retats - Ja. Jag har faktiskt en yngre bror!

THIS OR THAT


cider eller öl - Öl.
pepsi/cola - Pepsi om jag måste, men helst inget.
mc donalds/burger king - Ja, MAX!
kärlek eller sex - Vad fan är det för jävla ställningstagande? Det går ju inte att välja. Eller ja, kärlek är väl livsnödvändigt egentligen, så.
choklad/vanilj - Vanilj.
jordgubbar/blåbär - Jordgubbar så länge de inte figurerar i någon sylt. Kan fan inte äta de slemmiga små varelserna.
kött/veg - Veg.
tv/film - Film.
gitarr/trummor - Gitarr.
adidas/nike - Nike.
kakor/paj - Paj.
mtv/vh1 - VH1 har jag kollat på någon gång för länge sedan, det slog MTV med hästlängder.
blind/döv - Blind. Har hört att det ska vara snäppet värre, men man måste ju för fan kunna lyssna på musik!

KAN DU


gå ner i splitt - Nej, det tror jag inte. Aldrig haft någon riktig anledning att försöka.
skriva med båda händerna - På ett tangenbord, ja!
vissla - Ja.
blåsa en bubbla - Ja.

ha dina ögon i kors - Finns det folk som inte kan det?
VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN


du nuddade - Bror min, som kom och ville ha en kram innan jag åkte <3

du pratade med - Mor min.
du msnade med - Bonden!
du kramade - Broder jord.
du skällde på - Brorsan.

vad ser man utanför ditt fönster - Reflektionen av mitt rum + några lampor.
lyssnar du på musik nu - Nej.
vad har du på dig - Tröja, trosor och en filt.
blivit kallade hora - Jag tror det. Men minns inte. Sådan där skit är inte värt att lägga på minnet.
ljugit om din ålder - Ja, hur skulle man annars kunna köpa cigg när man var barn?

HAR DU UNDER DEN SENASTE MÅNADEN


druckit alkohol
- Ja.
rökt - Ja.
shoppat - Nej, verkligen inte.
skejtat - Nej, jag är fan värdelös.
bakat - Hahahahahaha! Nej.
motionerat - Nej.
solat - Nej, hur skulle det gå till i Norrlands oktober?

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards