Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Jua - 17 juli 2010 14:27

Ja, jag har ju lovat min mamma att blogga... Helst skulle jag sitta ute i solen och plugga in drinkar (har jag tagit mig vatten över huvudet med den här kursen?), men ett löfte är ju ett löfte.


Ja, hittills har allt varit varmt, soligt och allmänt bra, förutom att mina byxor innehållande plånbok (med bankkort och leg) samt nycklar blev stulna efter att jag och Sami somnat på stranden. Tjuven har fört över 2800 till sitt eget konto, som inte har förts över än eftersom jag inte har riktigt så mycket, så förhoppningsvis ska min lärare Niklas hinna fixa med banken innan jag får lön, för då dras det nog.

   Dessutom såg jag att mästerbyxtjyven hade mage att ta en liten fika för 24 kronor på Buenas Migas med mitt kort, vafan.


Har lärt mig flaira också, det går ganska bra faktiskt, fast nu har jag blåmärken överallt och en svullen hand. Men vill man vara häftig så får man lida pin. Nu har jag fan inget mer att skriva. Kan inte fatta att det har gått 6 dagar redan - dagarna är otroligt långa här känns det som, för att man har skola fyra timmar och sedan mest bara latar sig - men när jag ser tillbaka på veckan som gått så känns det skitkort. Har ju inte hunnit gjort nånting! Speciellt inte eftersom jag inte har pengar.


Och förresten, mamma - jag lånar pengar av mina rumskamrater Teppo och Aleksi tills jag får mina pengar, så oroa dig inte.


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards