Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Jua - 21 juli 2010 20:24

Alright, så min kamera har slutat fungera av någon underlig anledning. Tog bort alla bilder från kameran via datorn, men så skulle jag ta bilder så står det "card full" el. dyl. Så ska man köra in kameran i datorn så går det inte ens att öppna skiten. Denna gång har jag faktiskt kvitto och förhoppningsvis ork kvar till att lämna tillbaka den (för jag hade faktiskt tömt plånboken så den bara innehöll pengar, leg och kontokort innan den blev stulen). Måste sluta köpa billig skit, men köper jag dyr skit så pajar jag det ju bara, och så blir det "handhavande fel" = inga pengar tillbaka.


Anyway, min mp3-spelare har också pajat - spillde en massa vatten på den idag när jag gjorde drinkar. Men eftersom vi är så få i min grupp (engelskspråkiga gruppen har 3 elever sammanlagt) så får vi en massa drinkar och shots, så det väger för helvete upp för mp3n. Dessutom kan man få ett kontokort + en rätt bra mobil för 19 euro här. 190 kr, alltså. Så... mp3s lär ju inte vara så jävla dyra. Måste dessutom köpa ny plånbok, för just nu använder jag min kamera-"väska" som plånbok vilket resulterar i att småpengar åker ut hela tiden.


Meeeeeeeeen, however - det jag skulle egentligen skriva var en liten slutsats jga kommit fram till.


I Sverige går du sällan på krogen förrän 11-12 för att du måste hinna bli full innan. I Barcelona går du sällan på krogen förrän 11-12 (vissa runt 2-3) för att det är då partyt tar fart.

I Sverige, runt 2-3 - speciellt på vardagar - stänger krogen.

Så jävla nice. Fett nice.


Vet inte mer vad jag ska skriva, bloggar mest pga press, inte för att jag vill - bara för att det inte finns något att skriva. Livet här är underbart, dagarna suddas ut och allt är en fest. Det är inte så intressant att skriva om, helt enkelt.


Btw, vet inte om jag skrivit det, så fick jag ju faktiskt mina pengar "tillbaka", dvs att de slutade ingå i ett "skyddat belopp" sweet as hell. Nu spenderar jag som satan innan löning ;)


CIAO BELLAS<3

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards