Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Råd är väl till för att inte följas - eller?

Av Jua - 14 maj 2008 16:55

Jag får ofta råd. Inte allt för sällan kommer de från människor som är äldre än mig, och därmed tror att de vet bättre. Inte allt för sällan brukar jag göra precis tvärtemot. Det är nog en del av livet som tonåring, att "jag skiter i vad alla andra säger" (fick inspiration från http://svantesvans.bloggagratis.se/2008/05/12/706965-den-totala-sexhysterin/). Men i min ofrivilliga strävan efter att skita i vad alla andra säger är det ju precis detta jag gör. Om jag får ett råd, och antingen följer det eller gör motsatt handling, så har jag ju påverkats av det. Om jag t ex skulle få ett råd som lyder att jag borde gå ner i vikt, gör jag nog precis tvärtom. Ofta. Varför gör man detta? Varför är man så trångsynt och samtidigt blåögd att man tror att man inte påverkas? Anyway, det jag skulle komma till var:


Ett råd som jag ofta har fått höra är att "man inte ska kasta sig in i ett förhållande." Jag har blivit smått less på detta råd, och har gjort precis tvärt om. Yeah, I know, I'm a fucking dumbass. Men visst blir man less?

   Detta råd har upprepats ett antal gånger av en person jag fått mer och mer respekt för sedan några veckor tillbaka. Först nu har jag funderat igenom det och faktiskt tänkt på det. Min slutsats? HEUREKA! Jag förstår äntligen. Det är för att förebygga någon av dessa två händelser (helst båda):

1. Vi är jätteförälskade. Vi blir tillsammans alltför snabbt och han känner sig dålig och avundsjuk för att jag är kvinna och samtidigt har något bakom pannbenet.

2. Vi är jätteförälskade. Förälskelsen dör ut och "vi har inget gemensamt, hejdå."


Nu börjar min jakt efter kvinna eller man som inte blir kär i min kropp på något vis. FUCK YOU! Sådana är jag så less på att jag inte ens vill ha dem som one night stands. I won't ruin everything again.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards