Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

And so another day goes by

Av Jua - 5 maj 2009 15:22

Inget slår känslan man får av att sova en timme på natten, vara nypromenerad och nyduschad. Man är fräsch utanpå och som en deg inuti. Man känner ingenting. Varken lycka eller sorg.


Inget slår känslan av morgonkaffekicken som kommer, och dessutom håller i sig resten av dagen, när man sovit en timme på natten. Den kan förvisso få en att må lite illa, stundtals, men det är värt det, för man bryr sig inte.


Inget slår känslan av att plugga på autopilot, och inte försumma studierna på grund av datorspel och musicerande, eftersom man bara vill gå och lägga sig när man är klar.


Inget slår känslan av att helt och hållet, samt utan anledning slutar känna röksug, kaffesug och snussug. Jag vet inte hur det kommer sig, men det har varit så sedan jag blev sjuk. Kaffe har jag givetvis druckit ändå. Har jag blivit kvitt mina laster?


Inget slår känslan av "the final countdown" (det är inte min sista, men det är känslan av det). Att veta att snart jag kan börja sy igen, laga gamla kläder, hinna städa, hinna läsa alla böcker jag vill, hinna festa hur ofta jag vill, orka laga min egen mat, orka diska och allt annat man hinner som hör sommaren till.


Inget slår känslan av det första vårregnet, då man blöt och kall kommer hem men är ändå nöjd för att det inte snöar.


Inget slår känslan av att få inspiration till att rita något vackert till någon man tycker om (inte ens inspirationen att skriva en dikt eller skriva en låt). Att bara vänta tills man får tid att sitta i timmar och göra bilden så fager som möjligt.


Slutligen - en liten dikt som jag inte skrivit, jag vill dock dra mig till minnes att det är en viss Rabbe Enckell som skrivit den, men jag är osäker:

 Av de få som visste

fåfängt det var att vädja

till andra, när faran kom

   skapades modet.


Inge krona, ingen

lysande stjärnbild dess glnans upptog;

i enskilda hjärtan blott

   uppenbart blev det

 
 
Ingen bild

Mor

8 maj 2009 13:23

Försökte ringa dig idag, telesvar :(
Men grattis till dig elgitarr står högst på lillebrors önskelista fixa en kabel så han kan ordentligt rock away och ge grannarna hjärnskakning...
PS; Han tycker musik är bästa lektionerna nu när han får spela gitarr!
DS; Om du undrar varför jag skriver här och inte på MSN så är det för att lillebror skulle kunna få syn på det...
RING!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards