Alla inlägg den 2 november 2009

Av Jua - 2 november 2009 17:03

Tydligen har gravar i Svartvik, Njurunda blivit nedklottrade under allhelgonahelgen. Jag blir fett förbannad - jag är inte emot klotter på väggar etc, eftersom klotter är ett urgammalt sätt att uttrycka sig på - men hakkors m.m på gravar, det är ju bara hemskt. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag upptäckte att en närståendes gravsten helt plötsligt hade ett hakkors på sig. Det värsta är ju att det hände under just den helg på året som man ska hedra sina döda. Jag känner mig som en gammal kärring som gnäller på detta, men det är faktiskt avskyvärt.


 

Av Jua - 2 november 2009 16:50

Obama som alla håller så kär har ju sagt att han tänker få ett stopp för israeliska bosättningar i Palestina. Bra! En viktig fråga som bör vara på USAs agenda, eftersom de stöttar den israeliska armén så jävla mycket. Å andra sidan har han tydligen sagt att han "hållit på" Israel ända sedan han var en liten pojke, och att USA måste hjälpa Israel att få till en tvåstatslösning. Jag är inte av uppfattningen att Israel behöver någon hjälp, speciellt inte för att få till en tvåstatslösning - det är palestinierna som är i stort behov av hjälp.


USAs utrikesminister Clinton har ju även uppmanat palestinierna att de ska samtala och förhandla med israelerna med eller utan ett stopp för bosättningarna. I maj hade hon sagt att Obama ville se ett stopp för alla bosättningar i Palestina. Israelerna är ju givetvis överlyckliga över denna förändring, och tror att detta har med "trägen vinner" att göra på något vis, inte en hycklande amerikansk regering.


Det här med fredspris verkar ju bara som en sämre och sämre idé. Enligt gubbarna som delade ut fredspriset var det för att uppmuntra fortsatt arbete på världsfredsfronten, ungefär. Obama är en jävla president, han är ingen skoltrött pojke som behöver uppmuntras för att fortsätta sina studier. Vill han jobba för fred kommer han göra det, fredspris eller ej. Vill han inte kommer han inte göra det - fredspris eller ej.


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards