Alla inlägg den 10 november 2009

Av Jua - 10 november 2009 15:50

I dag gick jag och log för mig själv lite grann på väg hem från Engelska skolan. Då insåg jag att det har jag gjort i stort sett varje dag på väg hem därifrån.


För några år sedan ville jag bli lärare, men sedan ändrade jag mig och ville bli advokat. Nu börjar jag vackla i mitt mål igen. Det är jobbigt att vara undecided igen, jag gillar när jag har tagit ett beslut och allt som återstår är att jobba mot mitt mål. Det är nog dags för en funderare igen. Hittills har mina tankar gått i sådana här banor: Jag skulle vilja bli musiklärare, för att jag älskar musik. I så fall skulle jag vilja bli det på högstadienivå, eftersom det är där man utvecklas mest. Men jag gillar svenska också, och skulle därför vilja bli svensklärare med, vilket man givetvis kan vara samtidigt som musiklärare - problemet är bara att jag skulle vilja bli svensklärare för gymnasiet, eftersom jag anser att det är där man utvecklas mest i sitt skriftspråk och analytiska tänkande. Dessutom kan jag inte mycket om det man fick lära sig på högstadiet, dvs vad gäller ordklasser m.m Engelsklärare kanske? Eller samhällslärare? Jag låter det vila ett tag.


Förresten, du som skriver under signaturen "punkt" (.). Eftersom du bor i Ullared så gissar jag att det är AFA-Pelle/Bolsjevik. Därför kommer jag hädanefter inte svara på dina kommentarer, eftersom jag redan berättat för dig att jag inte har lust att diskutera vidare med dig, av den enkla anledning att du inte lärt dig diskutera än. Kom tillbaka om ett par år, baby. <3

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards