Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Oj, det flödar!

Av Jua - 22 oktober 2010 19:38

Oftast när jag tittar på nyheterna känner jag mig inte ett dugg inspirerad av att skriva, mest bara less. Kan bero på att jag har råkat hamna oftare framför TVn när det är tv4 nyheter, inte SVT. SVT rules, det har jag ju redan etablerat.


Men nu då, när det finns en risk att det går en ny laserman på Malmös gator och torg, och de SVT intervjuade man av brasilianskt ursprung som blev offer för lasermannen 1991. Detta är något jag aldrig tänkt på, kanske för att jag inte vet mer än ett skvatt om lasermannen, men han sade i alla fall att lasermannen tydligen hade tyckt sig ha mandat att döda invandrare på grund av den hätska debatt som omgav Ny Demokrati under tidigt 90-tal. Han sade även att det var möjligt att denne nya man (ja, jag utgår från att det är en man, för statistiken hävdar det bestämt) tycker sig ha mandat nu när Sverigedemokraterna har blivit aktualiserade inom svensk politik.


Fan, det är ju verkligen möjligt att det är så. Jag tror att det är så - det verkar ju så självklart när man tänker på det.

 
 
Vikki

Vikki

22 oktober 2010 21:49

Du är född 91 så att du inte vet ett skvatt om Lasermannen är ursäkteligt. Hemskt var det och hemskt är det nu.

http://vickileh.bloggagratis.se

Jua

23 oktober 2010 00:00

Tack. Jag vet typ inget om WWII eller Sovjet heller, är det ursäkteligt? :)
Men ja, det är förfärligt. Jag är glad att jag inte bor i Malmö, och ännu gladare att vara svensk, actually.

 
Vikki

Vikki

23 oktober 2010 09:15

För att inte tala om förintelsen, eller ingick den under WWII? Klumpigt uttryckt av mig, särskilt eftersom jag alltid propagerar för betydelsen av historia.

Du är inte SVENSK! Du är fjärdedels dansk och eftersom jag är fjärdedels skånsk blir du åttondels?

Dessutom på din anmoder Catharina Stopius Möller (världens första kvinnliga diplomat) härstammar du från Polen och Lettland.
Så darling glöm att du är svensk!

http://vickileh.bloggagratis.se

Jua

23 oktober 2010 13:09

Jag älskar att du är så jävla svensk (från 1400-talet var det va?) att du räknar att vara skånsk som något annat än svensk, hahaha!
Och ja, jag blir åttondels, rätt räknat kära du :)
Jag tog bara några exempel om vad jag inte kan, och förintelsen tycker jag nog att jag kan mer än tillräckligt. Det finns inte så många datum eller fakta att hålla reda på ang. det ju... Däremot WWI och WWII vet jag nada. Förutom att Hitler försökte kriga mot något nordafrikanskt land (Marocko? Algeriet? Chile? beats me) och förlorade :P

 
Ingen bild

Sandra

23 oktober 2010 10:55

Något annat som är förjävligt i det hela är att polisen har hållit det hemligt så länge. De har trott sig veta samband och att det var samma människa(man?), men väntat tills det var, vad, runt 13 offer innan de gick ut med det.

Jua

23 oktober 2010 13:06

Med risk för att låta dum, men vad spelar det för roll att folk vet att det är en? :O Det är väl liksom inte som att någon ur allmänheten kommer fånga honom ändå?

 
Vikki

Vikki

23 oktober 2010 14:15

Oj vad det händer saker, när jag gick i skolan fick jag lära mig att Chile låg i sydamerika.

Allmänheten kanske skulle ha varit mer uppmärksam, vittnesmål kan ju vara väldigt betydande.

http://vickileh.bloggagratis.se

Jua

23 oktober 2010 14:21

Jag skojade bara ;)
Vittnesmålen ändras väl inte bara för att man inte vet om det är samma snubbe som skjutit tidigare?

 
Vikki

Vikki

25 oktober 2010 09:19

Jag menar att folk blir mer uppmärksamma på vad de ser.

http://vickileh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards