Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Jua - 2 augusti 2010 00:56

I dag satt jag, Teppo och Aleksi inne i lägenheten, med våra dubbeldörrar som går ut från köket/allrummet på vid gavel som vi brukar (vilket har lett till bland annat ett gäng festande kvinnor kom förbi och typ frågade om det var en lägenhet, och berömde den väldigt mycket, för på gatunivå här är alla lägenheter gömda bakom persienner och lakan).


Anywa, nu satt vi ju där idag och en rastafari från Senegal kom typ in och "do you have tobacco?" - sen när han såg mig typ "hey rasta!" och frågade om vi hade rullpapper och så satt vi här och chillade. Nu ska han snart komma igen.


Dessutom, på väg hem från en promenad så träffade jag nån karl som började prata med mig - problemet är att han talar franska, spanska och italienska, men inte engelska. Men vi körde typ meningar/ord på 1/3 spanska, 1/3 franska och 1/3 engelska. Nu har jag blivit utbjuden på kaffe av honom - hur ska det gå, hur ska vi konversera? Men whatever, det är ett tillfälle att prova något nytt.


Imorgon ska jag handla. Snygga kläder + kamera och grejor. En solfjäder och solbrillor också.


Jag förstår inte hur min mor kan råka göra så att texten blir skitstor/kursiverad and whatnot, och sedan inte kunna fixa tillbaka det. Händer aldrig mig. I'm such a pro.


Och min själ är rofylld för stunden, åtminstone.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards