Alla inlägg den 17 december 2008

Av Jua - 17 december 2008 10:19

Hittade 1984 av George Orwell i mammas bokhylla på jakt efter något bra att läsa. Den är även införskaffad just 1984, soft! :) Den verkar jävligt bra, har dock inte kommit så långt än. Men jag tycker nog att alla borde läsa den. En annan bok som är ett måste är Vi barn från Bahnhof Zoo, jävligt vidrig bok, men den öppna ögonen på en. Tydligen finns den som film också, måste fan se den alltså. Har även som mål att läsa om Harry Potter-serien, jag vill bara läsaläsaläsa jämt! :D


På fredag är det julavslutning, och på morgonen/förmiddagen kommer jag visst hålla till i Västermalms aula, ska spela en jullåt som min grupp har gjort på Ensemble/låtverkstadkursen. Är svinigt nervös, har inte stått på scen sedan 10 maj 2007 (jag minns datumet för att det var jag som gjorde affischerna), och då var vi välrepade som satan och kände dessutom varandra väl. Men what the heck, lite roligt måste man ju få ha. Eftersom jag skriver sådana jävla tråkiga och onödiga saker tänkte jag ge läsarna lite roligt också, så här kommer texten till låten (vi har låtverkstadkursen på morgonen, så då är vi alltid flummiga):


Självlysande renar

Och Rudolf stinker sprit

Tomten klunkedunkar 

Och snön ligger vit

 

Tomten super till (åtta gånger)

 

Varför super tomten?

Jo, han hitta' tomtemor

Liggandes på loftet

Med hans käre bror

 

Tomten är förbannad,

Vad tänker han gö' nu? (fyra gånger)

 

Tomten tar upp flaskan

Och dunkar kärringen

Han hänger sedan henne

Med julbelysningen

Nu har han en piñata

Att leka med till jul

Det var ju bara synd att

Hon var så jävla ful

 

Tomten får sin hämnd (åtta gånger)

 

(långsamt)

Nu är tomten ensam

Och Rudolf säger "mu"

Nu ringer de programmet

Tomte söker fru

Med Gunde Svaaaaaaaaaaaan

 

(hurtigt)

Tomten han är nöjd (åtta gånger)


Hope you enjoyed it! Tydligen ska det vara årsmöte klockan elva med elevrådet, något som jag helt och hållet hade glömt, så nu måste jag kila. Ciao!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards