Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Stephenie Meyer

Av Jua - 3 november 2009 17:44

Har ju sträckläst Twilight-serien i ungefär en vecka nu, men så behöver jag ju sista boken också (den har min mamma fortfarande) och givetvis fanns den inte inne på vare sig Kulturmagasinet eller Hedbergskas bibliotek - antagligen på grund av den där äckligt vidriga filmen som snart skall komma. Efter att ha sett första Twilight-filmen så skäms jag nästan över att säga att jag gillar Twilight, så jag måste alltid tillägga att jag avskyr filmen. Den förstör en del av det roliga. Jag höll på att få panik, eftersom jag behöver något att läsa ikväll - lånade dock The Host istället, den senaste av Meyers böcker. Återkommer angående dess läsvärdhet när jag hunnit. Imorgon bär det av till Västermalmsbibliotek för jakten på flykten från den gråa vardagen.


För övrigt kan jag säga att detta var den bästa dagen hittills på jobbet som musiklärare - trots en totalt sömnlös natt så hittade jag ett par,tre guldkorn bland eleverna, två tjejer som kunde spela gitarr och trummor ganska bra, och en kille som spelade gitarr, som var jättetrevlig och började prata med mig - bara sådär. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - jag älskar när främlingar (som inte är a-lagare) börjar prata med mig. Som Harriet i cafeterian (som trots att hon slutat jobba där fortfarande är där väldigt ofta, bara för att umgås), och busschauffören som stannade för att prata musik med mig, trots att bussen var hutlöst sen.


Åter till killen som började prata med mig - han föredrog akustisk gitarr framför elgitarr, och det värmde också, av någon underlig anledning. Har inte spelat elgitarr på länge nu, och det beror på att jag har samma preferenser som denne unge man. Det bästa av allt med dessa tre guldkorn är att de bara går i sjuan, men redan är så pass duktiga och samspelta - det är ganska ovanligt.


Nu väntar sängen och The Host.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards