Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Saltvatten i kaffet

Av Jua - 11 november 2009 15:19

Nu har det hänt igen, något jag aldrig trodde skulle upprepas. Min familj bryter samman, bryter ihop, bryts ner.


Gick hem från jobbet för att försöka fixa, laga, hjälpa - för att inse att jag glömt hur man gör, glömt hur man orkar - det var så länge sedan sist. Satt på köksgolvet och pratade i telefon medan jag väntade på att kaffet skulle bryggas färdigt. Att resa sig upp krävde mer styrka än att lyfta hundra kilo. Varje klunk kaffe känns som att den kommer kväva mig. Men kaffe är bra, kaffe lugnar, kaffe känns igen, kaffe är jag van. Kaffe händer varje dag. Kaffe är lätt, kaffe är vardag. Kaffe är värdsligt - och tro mig, jag behöver något värdsligt just nu. Något simpelt.


Jag skulle vilja stänga av, ställa mig utanför, vara den objektiva åskådaren. Men även om det inte är jag som är problemet, är jag en del av det. Och även om jag avskyr att använda hjärtat som en metafor för sina känslor, så är det där det känns nu. Det är i bröstet, i hjärtat, det gör ont. Det känns som en blyklump. Om inte känslorna sitter där, varför gör det ont då? Jag skulle hellre ha huvudvärk resten av livet än att känna såhär.


Mamma, jag älskar dig. Förlåt.

 
 
deniz

deniz

16 november 2009 10:52

Vad bra du skriver, Jua!

/d

http://denizfryksell.bloggplatsen.se

 
Jua

Jua

9 december 2009 20:06

Tack! :)

http://jua.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jua - 21 juni 2012 11:04

Heregud, varför skriver jag för långt? Jag postar denna kommentar här istället för fältet för den artikel http://www.rod.se/polisen-ska-f%C3%A5-anlita-fra där den hör hemma.   Åh herregud, råkade trycka bort skiten, men historiken sparade min kom...

Av Jua - 7 oktober 2011 08:55

Hette en rubrik i Metro idag, tyckte både att rubriken och själva artikeln syftade på det irrelevanta i historien. En 54-årig man kom in på socialkontoret i Hjällbo, sade att han ville ha en lägenhet, hällde en brännbar vätska över sig själv och höll...

Av Jua - 19 juli 2011 10:13

Herregud, jag åker hem om typ fyra dagar. Jag ska träffa mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och lillebror! Så jävla gött (ett uttryck som återkommer med hög frekvens i mitt dagliga tal numera)! Har fan inte varit hemma sen typ den 5e mars, det är l...

Av Jua - 15 juni 2011 20:12

Jag har märkt att det har börjat komma en hel del feministiska sångerskor till populärmusikvärlden och radiostationerna. Det är typ hela tiden musik som Lady Gaga Born This Way   Nikki Minaj Girls Fall Like Dominoes   och Beyoncé ...

Av Jua - 15 juni 2011 19:20

Man hinner ju knappt blinka innan någon ny dumhet Tingsrätten haft för sig dyker upp igen. Och jag vet, det är inte bara i Tingsrätten de är dumma i huvudet, det gäller fan hela rättssystemet, men själva idén med en tingsrätt är bara helt sjuk.   ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Bloggande vänner

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards